Passhandläggare till Lokalpolisområde Hälsingland (Timanställnin

Polismyndigheten, Polisregion Mitt / Administratörsjobb / Bollnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bollnäs, Söderhamn, Ljusdal, Ockelbo, Hudiksvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Mitt i Bollnäs, Söderhamn, Hudiksvall, Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Har du erfarenhet av att möta människor och arbeta serviceinriktat? Vi söker nu medarbetare till vårt team på passexpeditionerna i Hälsingland. Vi söker både dig som är intresserade av timanställning under våren med start snarast och dig som vill jobba under högsäsong, Juni-Augusti. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten består av ca 34 000 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polisregion Mitt är organiserad i tre polisområden (Uppsala, Västmanland och Gävleborg), en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. Vidare omfattar polisområde Gävleborg två lokalpolisområden, Gästrikland och Hälsingland.


Publiceringsdatum
2021-12-20

Arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av att möta människor och arbeta serviceinriktat? Vill du ha en viktig samhällsfunktion där du är polisens ansikte utåt genom att arbeta i våra receptioner? Då vill vi att du söker till oss.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Arbetet som handläggare vid Stöd/Service innebär att ge intern och extern service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att handlägga passansökningar och ansökningar om nationellt ID kort. Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. passlagen, passförordningen förordningen om nationellt id-kort samt förvaltningslagen. Vidare kan du också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet så som hantering av hittegods, anmälningsmottagning och delgivningar m.m.


Kvalifikationer
Vi söker dig som
• Gymnasieexamen med godkända slutbetyg
• Erfarenhet av arbete inom kundservice med personlig kundkontakt
• Mycket god datavana, särskilt Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• Körkortsbehörighet B

Meriterande
• Utbildning i och erfarenhet av Polisens Handläggningssystem RES
• Arbetslivserfarenhet av handläggning inom offentlig sektor
• Erfarenhet av arbete med ärendeadministration

Dina personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för vår organisationsframgång. Vi söker dig som är serviceinriktad, förtroendeingivande och som trivs med ett arbete där du möter många olika människor. Som person är du lugn, inlyssnande och fullföljer dina åtaganden. Du är också noggrann och strukturerad samt förstår vikten av att arbeta metodiskt och rättssäkert. Vidare är du en god kommunikatör och kan samarbeta utifrån ett prestigelöst förhållningssätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tim-/Tidbegränsad anställning
Lön: Individuell lönesättning
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2
Arbetsort: Bollnäs eller Hudiksvall (visst resande kan förekomma mellan orterna). Ange önskad placeringsort i din ansökan.
Tillträde: Enligt överenskommelse, senast 1/6 2022.

Har du inte tidigare gått utbildning för passhandläggare så inleds din anställning med två veckors utbildning. För att kunna verka i rollen behöver utbildningen genomföras med godkänt resultat.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Intermittent anställd (timanställning) Veckoplanerad arbetstid 5:2 Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Enligt överenskommelse, senast 1/6 2022.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Mitt

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C71210/2021".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Mitt

Kontakt
HR-Konsult
Karin Blückert Rana
karin.bluckert@polisen.se
010-567 57 66

Jobbnummer
6194778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Mitt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Mitt: