Passhandläggare

Polismyndigheten i Stockholms län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län i Stockholm, Solna, Huddinge, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-06-05

Beskrivning av verksamheten
Polismyndigheten i Stockholms län är Sveriges största polismyndighet med ca 7200 anställda. Polismyndigheten består av åtta polismästardistrikt, fem avdelningar och länspolismästarens tre stabsenheter.

City polismästardistrikt omfattar geografiskt de centrala delarna av Stockholms stad samt Lidingö stad. City består av en kriminalenhet, en administrativ enhet, en tillståndsenhet, en trafikenhet, en operativ samordningsenhet samt de två operativa sidoenheterna Norr- och Södermalm. City polismästardistrikt har sex närpolisområden, två mobila kontor och ett poliskontor på Södermalm, för närvarande har vi ca 1500 anställda.

Ett av Polismyndighetens viktiga mål är att besökare vid distriktets receptioner och passexpeditioner ska få god service. Vill du arbeta med detta mål som dina ledord ska du söka funktion som passhandläggare.

Dina arbetsuppgifter
I passexpeditionen sker arbetet i direktkontakt med besökare, vilka uppsöker polisen för att skaffa pass eller nationellt ID-kort. I januari 2014 infördes tidsbokning för att ansöka om pass. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ta emot passansökningar och ansökningar om nationellt ID-kort vid en receptionsdisk. Du ska även besvara inkommande telefonsamtal angående pass och ID-kort samt utföra passhinderutredningar. Vid behov ska du även vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter.

Utbildning och erfarenhet
Du ska
• ha gymnasiekompetens
• ha ett genuint intresse för att ge en god service till kunder/allmänhet vid fysiska möten och har minst ett års dokumenterad erfarenhet av detta
• ha mycket god kommunikativ förmåga vilket innefattar bra kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift
• ha goda kunskaper i engelska
• ha datorvana
• ha mycket god samarbetsförmåga
• vara flexibel
• vara uthållig och ha förmåga att kunna höja arbetstempot då arbetsbelastningen periodvis är hög
• ha ett professionellt förhållningssätt och en positiv och öppen attityd
• vara noggrann och ha hög integritet
• tycka om och ha möjlighet att arbeta såväl dagtid som kvällar och helger

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• arbetslivserfarenhet från statlig verksamhet
• ytterligare språkkunskaper
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Funktionen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning sker därför i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Funktionen kräver svenskt medborgarskap

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Polismyndigheten vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att ansöka hänvisas till polisens hemsida: Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: C279/2014

Kontakt
Gruppchef, Susan Ahonen, 11414
Gruppchef, Susan Rosdahl, 11414
HR-konsult, Marie Eriksson, 11414

Företag
Polismyndigheten i Stockholms län

Adress
Polismyndigheten i Stockholms län
Norra Agnegatan 33-37
10675 STOCKHOLM

Kontorsadress
Norra Agnegatan 33-37

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 010-5637636
E-postadress: polismyndigheten.stockholm@polis.se

Jobbnummer
1901608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Stockholms län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län: