PA-assistent till Personalavdelningen

Gävle kommun, Kommunledningskontoret Personalavdelningen / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret Personalavdelningen i Gävle

Gävles 95 000 invånare bor vid havet, strax norr om Stockholm, där väg, järnväg och hamn möts. Näringslivet är varierat och Gevalia, Läkerol och Mackmyra svensk whisky är några av regionens varumärken. Högskolan i Gävle erbjuder sina 12 000 studenter över 40 utbildningsprogram.

Gävle kommun är regionens största arbetsgivare med 7000 anställda och sex miljarder i omsättning. Verksamheten är bred och omfattar allt från skola, omsorg och kultur till väghållning, miljöfrågor och turism. Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund med bemötande, samarbete och kvalitet i fokus.
Välkommen ombord!

Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.

Tjänsten som PA-assistent är placerad inom personalavdelningen som är en av kommunledningskontorets sju avdelningar. Personalavdelningen har en koncernövergripande roll i arbetsgivarfrågor men är också en stödjande funktion till förvaltningar och bolag. Personalavdelningen utarbetar, följer upp och utvärderar Gävle kommuns strategiska och övergripande arbete inom ramen för arbetsgivarrollen. Personalavdelningen är vidare ansvarig för operativ verksamhet som företagshälsovård, löner- pensions- och övrig förekommande personaladministration.

Vi erbjuder utmanande och intressanta arbetsuppgifter, en hälsofrämjande arbetsplats, kompetensutveckling, flexibelt arbete samt samarbete med kompetenta kollegor.

Publiceringsdatum
2012-04-13

Arbetsuppgifter
Som PA-assistent har du en nyckelroll i arbetet för samordning och administration av Gävle kommuns kompetensutvecklingskatalog samt övrig utbildningsadministration. Kompetensutvecklingskatalogen innehåller en stor bredd i urvalet av kurser och utbildningar inom exempelvis chef-, ledar- och medarbetarutveckling, arbetsmiljö, jämställdhet och likabehandling, ekonomi och data. Detta arbetsområde innebär att självständigt ansvara och planera för praktiska frågor runt kursernas upplägg så som lokalbokning, registrering, administration av kursmaterial, ekonomiadministration samt genomförande, utvärdering och uppföljning.

Du kommer även att ansvara för kommunens övergripande personalinformation på intranätet och extern hemsida i nära samarbete med övriga medarbetare på personalavdelningen. Du stöttar medarbetarna på avdelningen i att i ordningsställa presentationsmaterial, foldrar och annat informationsmaterial för personalavdelningens räkning.

Du arbetar med att utveckla arbetssätt, rutiner och processer inom utbildningsadministrationen såväl som i arbetet med informations- och kommunikationsfrågor kopplat till personalavdelningens arbete.

Andra arbetsuppgifter som ingår inom ramen för uppdraget är bland annat:

• ingå i redaktionen för Gävle kommuns personaltidning
• omvärlds- och aktualitetsbevakning inom personalområdet
• stödja medarbetarna inom avdelningen i övrig förekommande personaladministration
• ansvara för skyddsombudsregistrering
• bokning och beställning av resor

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk examen med personal- och arbetslivsvetenskaplig inriktning.

Tidigare erfarenhet av arbete med informationsfrågor i en administrativ roll är ett krav. Du ska ha en fallenhet för språk, text, budskap, form och layout i kombination med ett intresse för personalfrågor.

Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är meriterande.

Du ska ha mycket goda kunskaper och stor erfarenhet av Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av layoutprogram som Indesign samt Adobe Photoshop. Erfarenhet av arbete med webbpubliceringssystem är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper så som att du är en serviceinriktad, lyhörd, noggrann och strukturerad organisatör med förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Uppdraget kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga då du dagligen har kontakt med såväl interna som externa aktörer. Då arbetsuppgifterna även ofta är självständiga krävs att du är handlingskraftig och drivande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-27
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: KLK 12/08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Lidén, 026-17 84 96

Facklig kontakt
Karin Jansson, 026-17 80 47
Lena Arnberg, 026-17 80 05

Företag
Gävle kommun, Kommunledningskontoret Personalavdelningen

Adress
Gävle kommun, Kommunledningskontoret Personalavdelningen
Stadshuset
80184 Gävle

Jobbnummer
1212925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Kommunledningskontoret Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret Personalavdelningen: