Överkalix kommun söker Upphandlingssamordnare/ inköpare

Överkalix kommun, Kommunstyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Överkalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Överkalix, Övertorneå, Kalix, Boden, Haparanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Överkalix kommun, Kommunstyrelsen i Överkalix

Tjänsten innebär att du kommer att ha hela kommunen som arbetsfält, med placering på Tekniska kontoret.

Som upphandlare kommer du att självständigt genomföra upphandlingar, du medverkar i hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag, utvärdering, beslut och avtal samt uppföljning av befintliga avtal, strategiska frågor samt riktlinjer och rutiner.

Du kommer ha stöd av personal vid tekniska kontoret, som också aktivt deltar i upprättandet av förfrågningsunderlag för entreprenader inom kommunalteknik och byggentreprenader.

Arbetet kan också bestå av andra arbetsuppgifter och variera mellan stora, övergripande frågor till mindre rutinuppgifter.

Vi söker dig som är drivande i att genomföra upphandlingar inom olika områden. Du är också ansvarig för att säkerställa att rutiner i inköpsprocessen följs och att dokumentationen som stöder rutinerna är relevant och uppdaterad.

I vissa större upphandlingar har kommunen arbetat tillsammans med upphandlare i andra kommuner.

Publiceringsdatum
2017-03-01

Dina personliga egenskaper
Du är serviceinriktad genom att du alltid visar ett gott bemötande och har kunden i fokus.
Du har god social kompetens och är en ambassadör för verksamheten.
Du är engagerad genom att du bidrar till en lärande organisation och delar med dig av din kunskap och har en vilja att utvecklas.
Du är samarbetsvillig och arbetar ansvarsfullt och noggrant.
Du är stresstålig och tar egna initiativ eftersom arbetet är självständigt och kräver flexibilitet.

Som person är du mål- och samarbetsinriktad med helhetssyn och analytisk förmåga. Samarbeta och driva självständigt arbete är avgörande egenskaper.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet inom upphandling- och inköp. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper.

För att lyckas i rollen har du dokumenterat goda kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling), erfarenhet från upphandlingar och inköp, god administrativ kompetens och ett tydligt sätt att kommunicera med din omgivning.

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.

Varaktighet, arbetstid
Upphandlingssamordnaren har en central roll i Överkalix kommuns arbete med inköps- och upphandlingsfrågor till hela organisationen. Du arbetar tillsammans med förvaltningarna och verksamheterna.

Ersättning
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk.

Anställningen är en tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad 100 %. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-24
Ange följande referens när du ansöker: Upphandlare

Kontakt
Kenneth Sköld 092674031

Företag
Överkalix kommun, Kommunstyrelsen

Adress
Överkalix kommun, Kommunstyrelsen
Överkalix kommun
95681 ÖVERKALIX

Kontorsadress
Storgatan 17

Jobbnummer
3349838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Överkalix kommun, Kommunstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Överkalix kommun, Kommunstyrelsen: