Östersundshem rekryterar Redovisningschef

Östersundshem / Redovisningsekonomjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersundshem i Östersund

Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 3 800 lägenheter och 420 lokaler och förråd. Med visionärt byggande medverkar Östersundshem till att förverkliga regionens tillväxtmål. Koncernen omsatte ungefär 983 miljoner kronor under 2016 och har ett 60-tal anställda.

Vi bygger för framtidens Östersund, och hela 1650 nya hem kan uppföras fram till år 2025. Ett flertal nya områden börjar redan ta form och ett spännande byggår väntar runt hörnet. Vi kommer att bygga med olika upplåtelseformer, däribland samhällsviktiga hyresrätter, samt bostads- och äganderätter. Vi har byggbar mark i centrala Östersund, i lägen som saknar motstycke i många andra svenska städer.
Mer info: http://www.ostersundshem.se/

Östersundshem är ett mångsidigt företag där det just nu sker väldigt mycket, främst inom nyproduktion men även inom hållbarhet och integration.

På Östersundshem värnar vi om våra anställda och verksamheten. Därför testar vi sex timmars arbetsdag under en period fram till juni 2019. Alla på företaget omfattas av försöket, även våra ekonomer.

Östersundshem söker nu en redovisningschef!

Om tjänsten
Vi erbjuder en mycket bred roll med helhetsansvar för redovisning och bokföring i samtliga processer; bokföring, projektredovisning, framtagande av period- och årsbokslut samt koncernredovisning. Även budgetarbete och uppföljning av resultat mot budgetbokslut, prognoser och analyser av dessa, ingår i arbetsuppgifterna.

I rollen som redovisningschef har du personalansvar för idag två ekonomer och två ekonomiassistenter. Du ingår i staben och rapporterar till vd och vice vd/stabschef.
Redovisningssektionen är under utveckling, du kommer därför att ha en nyckelroll för att bidra med olika typer av strategier som leder till förbättringar. Detta är en spännande roll för dig som vill arbeta brett med arbetsuppgifter på alla nivåer och som brinner för utvecklings- och förbättringsarbete.

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har högskoleutbildning inom relevant område, minst tre till fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har tidigare arbetat som ekonomiansvarig/ekonomichef med personalansvar, gärna inom fastighetsbranschen. Meriterande är om du sedan tidigare arbetat med Incit Xpand, Capego/Wolters Kluwer och INSIKT. Självklart behärskar du Office programmet. Du behöver körkort i tjänsten.

Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Efter överenskommelse, vi tillämpar provanställning

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se, jobb-.id-nr 38573. Där registrerar du dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska Cv inkl personligt brev. Sök gärna så snart som möjligt, dock senast den 12 mars. Då vi jobbar med löpande urval kan vi komma att intervjua före sista ansökningsdag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Experis, 070 - 377 20 63 eller via

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-02-19

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 38573
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist annbeg@se.experis.com 070-3772063

Företag
Östersundshem

Adress
Östersundshem
83100
83100 2380

Kontorsadress
Storgatan Östersund

Jobbnummer
3972870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersundshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersundshem: