Ordermottagare / administratör 50%

Arena Personal Sverige AB / Kontorsjobb / Malmö
2018-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ordermottagare / administratör 50%" (publicerad 2018-11-06) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Malmö, Lomma, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vi söker nu för kunds räkning en ordermottagare / administratör på halvtid. Vår kund omsätter ca 20 Mkr och säljer avgasrenare till tillverkare, återförsäljare och slutkunder i Europa. Företaget har 4 st anställda varav 3 arbetar på kontoret med försäljning, administration, ekonomi och inköp och 1 på lagret. Eftersom en medarbetare pensioneras den 1 maj söker vi en person som kan överta dennes arbetsuppgifter.

En betydande del av försäljningen sker till ett fåtal tillverkare (OEM's) som i huvudsak lägger order per mail alternativt genom egna internetportaler. Till dessa kunder skall ordern bekräftas inom 24 timmar och artiklarna beställas från leverantör. Att administrera dessa order och inköp (lägga in order, bekräfta, beställa och följa upp) kommer att vara personens huvudansvar. Utöver detta huvudansvar skall personen även kunna hjälpa till med order till övriga slutkunder, inköp för dessa order samt administration av frakthandingar och bokning av transporter etc.

Företaget är etablerat sedan många år och produkterna till stora delar redan utvecklade och standardiserade. Detta innebär väl upparbetade kontakter med kunder och leverantörer, vilket gör att såväl ordermottagning och inköp är huvudsakligen administrativt (dvs ingen rådgivning vid ordermottagning eller behov av att hitta alternativa leverantörer etc).

Anställningen börjar med en upplärningsperiod från början eller mitten april för att sedan ta över efter den som slutar den 1 maj.


Din profil
Du har datorvana och erfarenhet från administrativt arbete inom ordermottagning, inköp eller ekonomi. Du har vidare goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann, flexibel och lätt att samarbeta med.
Du har någon form av utbildning inom ekonomi eller inköp.

Ansökan
Vi intervjuar och presentar kandidater löpande till vår kund varpå vi ser att du skickar in en komplett ansökan med CV och personligt brev snarast.
Ansvarig rekryterare är Mikael Brnelic, telefon 0733-125160.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-19
Ange följande referens när du ansöker: 5642
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Brnelic 0733125160

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Kattsundsgatan 15
21126 Malmö

Kontorsadress
Kattsundsgatan 15

Jobbnummer
3962257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: