Orderhanterare/Inköpsassistent

Sydost - Tjänsteman / Kontorsjobb / Växjö
2017-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderhanterare/Inköpsassistent" (publicerad 2017-12-04) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sydost - Tjänsteman i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Tingsryd, Vetlanda eller i hela Sverige

Till internationell kund i Växjö söker vi nu en orderhanterare/inköpare. Du kommer att ingå i en trevlig miljö med en prestigelös grupp där man ser till varandras och företagets bästa.

Uppdraget förväntas starta omgående och sträcker sig 2-3 månader med chans till förlängning. Tjänsten är på heltid innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Som konsult hos OnePartnerGroup får du en trygghet genom kollektivavtal och en regelbunden och personlig kontakakt med en egen konsultchef.

Dina arbetsuppgifter
Som orderhanterare/inköpsassistent har du varierande uppgifter kopplade till order- och inköpsprocessen. Utefter inkommande förfrågningar från kund ingår det i din roll att löpande kontakta nationella leverantörer för att därefter ta fram underlag för offerter och projekt.

I orderprocessen har du även regelbunden kontakt med logistikavdelningen för att kontrollera och säkerhetsställa att produkterna levereras enligt överenskommelse. För att bli framgångsrik i rollen som orderhanterare/inköpsassistent drivs du av att arbeta resultatorienterat och ditt mål är att ständigt förbättra och effektivisera leveranserna gentemot kund.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten har du
• Erfarenhet av att arbeta med orderhantering i ett affärssystem
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Talar och skriver engelska obehindrat

Det är meriterande om du har
• Utbildning inom administration, inköp, logistik eller ekonomi
• Arbetslivserfarenhet från likande tjänst
• Erfarenhet av SAP

Du är en driven och målinriktad person som genom ett nyfiket synsätt tar dig an nya uppgifter med stor noggrannhet. Du förstår viken av det egna ansvaret och kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Arbetet ställer krav på att du är självgående och gillar att ta egna initiativ. För att trivas i rollen har du ett prestigelöst agerande och du arbetar precis som dina kollegor ständigt för teamets bästa.

Ansökan
Sista ansökningsdagen är den 1 december, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas redan under ansökningstiden. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linn Isberg på nummer 0470-32 38 37.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.
Tillsammans med våra 2000 medarbetare är vi verksamma på 35 orter i Sverige. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.
www.onepartnergroup.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-11-16

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 5643
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linn Isberg linn.isberg@onepartnergroup.se

Företag
Sydost - Tjänsteman

Adress
Sydost - Tjänsteman
Storgatan 30
35231 Växjö

Kontorsadress
Storgatan 30

Jobbnummer
3806436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sydost - Tjänsteman

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sydost - Tjänsteman: