Orderadministratör till Proffsmagasinet

The Place AB / Kontorsjobb / Stockholm
2019-10-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till Proffsmagasinet" (publicerad 2023-07-14) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Proffsmagasinet är Nordens ledande E-handel inom verktyg och mätinstrument. Verksamheten bedrivs på webbplatserna Proffsmagasinet.se, Staypro.no, Staypro.fi samt Verktygsproffsen.se. Den primära målgruppen är företag då sortimentet består av produkter riktade mot den professionella användaren. Vi välkomnar även privatpersoner som vill köpa högkvalitativa produkter. Verksamheten är extremt expansiv och har sedan start vuxit med ca 50% per år. Idag omsätter verksamheten ca 400 miljoner kronor med god lönsamhet. I januari 2018 förvärvades bolaget av Ahlsell som är den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter.

Tjänsten
Som orderadministratör hos Proffsmagasinet kommer du arbeta proaktivt med mycket kundkontakt via telefon och mail för att ge deras kunder information kring deras ordrar, leveransdatum samt hjälpa såväl kundservice och lagret med olika ärenden. Du kommer även i denna roll arbeta tätt med ekonomiavdelningen. Här kommer du behöva hantera ett högt arbetstempo stundtals, ofta med många bollar i luften och därför söker vi dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Arbetstiderna är förlagda under vardagar med kontorstider. Tjänsten är på heltid med önskad start så snart som möjligt och avser en direktrekrytering där du blir anställd av Proffsmagasinet. Kontoret ligger idag nära kommunikationer i Hägersten men kommer under nästa år att flytta in i Ahlsells lokaler i Liljeholmen.

Publiceringsdatum
2019-10-28

Dina arbetsuppgifter
Du kommer bland annat arbeta med:

• Leveransbesked till kunder gällande försenade ordrar
• Kontakt med leverantörer angående leveransdatum
• Informera deras kunder gällande utgående artiklar
• Släppa igenom ordrar för plock som behöver hanteras manuellt
• Uppdatering av kundregister, t.ex. att leveransinformation stämmer
• Manuell kreditbedömning
• Fakturering


Kvalifikationer
Vi ser följande kvalifikationer som lämpliga för tjänsten:

• Brinner för kundservice och att överträffa kundens förväntan
• Stresstålig, driven och strukturerad
• För tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Tidigare erfarenget av Visma Business, ses som meriterande
• Erfarenhet av administration och service, ses som meriterande

Personligt
Vi tror att du är en administrativ stjärna som har lätt för att samarbeta och en vilja att ständigt få utmanas och lära sig mer. Vidare har du inga problem med att arbeta självständigt och kan hantera stress och samtidigt lyckas ge kunderna den allra bästa serviceupplevelsen!

Anställningstyp/arbetstider
Direktrekrytering/Tillsvidare
Heltid med kontorstider (40h/v)
Startdatum, omgående.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: order, ordermottagare, orderadministration, kundservice, customer service, customer support, Visma Business

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Anställningstyp/arbetstider
Direktrekrytering/Tillsvidare Heltid med kontorstider (40h/v) Startdatum, omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Place AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), http://www.placerapersonal.se

Arbetsplats
Placera Personal AB

Jobbnummer
4854086

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: