Orderadministratör till Löfbergs

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Är du ute efter sommarjobb? Nu söker vi en orderadministratör till Löfbergs! Är du serviceminded och har förmågan att arbeta strukturerat? Trivs du med att arbeta i grupp? Då kan det vara dig vi söker! Ansök idag!

Publiceringsdatum
2019-04-09

Om tjänsten
Som orderadministratör kommer du att arbeta vid orderdesken med att administrera samtliga inkommande order via telefon, mail och EDI. Du kommer att vara kontakt mot såväl kunder som mot Löfbergs säljare. Du kommer ha dagliga avstämningar med logistiker, planeringsavdelning och säljbolag. Att administrera fakturor är en annan av dina arbetsuppgifter. Detta sker genom att genomföra faktureringsrutiner och kreditärenden.

I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administration av inkommande order
• Administration av fakturor
• Kontakt mot kunder och egna säljare

Om dig
Vi söker dig som är serviceminded och är social i ditt bemötande av både kunder och kollegor. Du är stresstålig och har en förmåga att arbeta strukturerat även vid hög arbetsbelastning. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta i grupp och att ni tillsammans kan arbeta för att lösa uppgifter mot deadlines. Du har mycket god datavana, förutom Officepaketet är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Löfbergs använder Movex som affärssystem.

Viktigt för tjänsten är:
• Mycket god datavana
• Serviceminded
• Stresstålig

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning i början på juni 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: adam.franssonmork@adecco.se eller 054-7718552.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Orderadministratör, Adecco, Löfbergs, administratör, orderhantering

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-30
Ange följande referens när du ansöker: ref-29585
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adam Fransson Mörk 054-7718552

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Kontorsadress
Östra Torgatan 2

Jobbnummer
4720773

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: