Orderadministratör till globalt & innovativt företag i Munkedal!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Munkedal
2017-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till globalt & innovativt företag i Munkedal!" (publicerad 2019-04-05) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av orderhantering och är redo för nästa steg i karriären? Drivs du av att göra kunden nöjd och vill ha en självständig roll samtidigt som du samarbetar med andra? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Om Tjänsten
Vårt kundföretag är ett globalt och innovativt företag som skapar revolutionerande produkter. I din roll som orderadministratör kommer du att samarbeta med 2-3 av företagets orderadministratörer samtidigt som du kommer ha självständigt ansvar över processerna. Du kommer att arbeta på deras huvudkontor i Munkedal tillsammans med 16 andra medarbetare. Ditt arbetsverktyg kommer att vara affärssystemet SAP och du jobbar med:

* ta emot order via mail från utesäljare och registrera dessa i SAP
* intern service som att ta emot samtal och ha nära dialog med säljare och servicetekniker som arbetar ute på fältet
* säkerställa att rätt information når kunderna
* skapa plocklistor
* justera order
* uppdatera säljare om orderstatus
* fakturering och kreditering

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon form av orderhantering samt har en god datorvana och telefonvana. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP. Det här är ett jobb för dig som är driven och ständigt vill lära dig mer. Vidare är du en positiv person som är flexibel samt har lätt för att lära.

Viktigt för tjänsten är:

* har en förmåga att prioritera i arbetet
* har en förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning den 1 mars. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget pågående fram till sista september, därefter finns det möjlighet till förlängning. För att ansöka till tjänsten är det en förutsättning att du kan arbeta hela sommaren.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardagar, 08:00-16:30

Publiceringsdatum
2017-02-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN

Kontorsadress
Storgatan 50, vån 2

Jobbnummer
3305606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: