Orderadministratör till Compotech

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-12-10

Företaget
Compotech Provider AB är ett bolag inom Addtech koncernen med fokus på att sälja elektromekanik. De säljer HMI-produkter, motorer, magnetiska komponenter och även smart belysning som är ett nytt verksamhetsområde. Compotech utvecklar kompletta elektroniska och elektromekaniska system som de säljer direkt till OEM-kunder, detta gör att de kan erbjuda sina kunder allt från en standardkomponent till en komplett produkt eller system. Compotech etablerades 1990 och är idag 26 anställda. De har kontor i Vasastan i Stockholm samt Haag, Shenzhen och Shanghai. Företagskulturen präglas av entreprenörskap, affärsmässighet och gemenskap samt värderas den egna utvecklingen högt inom bolaget. Compotech är en platt organisation där det snabbt fattas beslut och alla arbetar gemensamt för att nå uppsatta mål.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som orderadministratör arbetar du primärt inom Compotech Providers affärsområde smart belysning. Som orderadministratör ansvarar du för hela leveransprocessen mot företagets kunder. Detta inkluderar att ta emot och registrera inkommande ordrar och registrera inköp av artiklar kopplade till dessa. Därtill planerar du också frakt och leverans ut till företagets kunder samt registrerar kund- och leverantörsfakturor i företagets fakturasystem. Slutligen arbetar du med att planera inköp av material för att matcha kundernas efterfrågan på ett effektivt sätt. I rollen har du flera kontaktytor mot både företagets säljare, kunder och leverantörer över mail och telefon.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi
• Ett till tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hela leveransprocessen, antingen i en roll som innesäljare eller orderadministratör
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i något affärssystem, gärna SAP eller M3
• God datavana

För att trivas i rollen är du en noggrann och ansvarsfull person som trivs med att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Då rollen innehåller flera interna och externa kontaktytor är du en kommunikativ person som trivs att kommunicera i både tal och skrift. Därtill ser vi att du är en person som trivs med att arbeta både tillsammans med dina kollegor och självständigt.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Compotech Provider.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Orderadministratör, administratör, Compotech, order, inköp, leveransprocess, frakt, tull, planera, material, materialplanering

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
4994800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: