Orderadministratör med Navisionerfarenhet

Avanzera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Är du erfaren administratör som har tidigare erfarenhet av ordermottagning och söker nya utmaningar? Tjänsten är tänkt att starta omgående och startar som en inhyrning mellan 4-6 månader, för att sedan övergå till en anställning ute hos kund om båda parter önskar.

Vi på Avanzera hjälper nu vår kund som är en ledande internationell specialistleverantör inom högkvalitativa tekniska produkter för transport och farligt gods. Det är dags för deras nuvarande orderadministratör att gå vidare och med det så söker de nu en ny medarbetare som arbetar kvalitativt och med träffsäkra kundrelationer. Företaget sitter i Mörby Centrum och det är lätt att ta sig dit både med bil samt kollektivt.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Publiceringsdatum
2022-03-10

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att komma in i en period där du kommer få vara med om nya effektiva förändringar och du kommer att få bygga upp denna tjänst med din tidigare erfarenhet och dina kreativa idéer, för att skapa den bästa kvalitativa orderfunktionen för kommande utveckling inom företaget. Du kommer till en början att arbeta i Navision men kommer sedan vara med och implementera Visma.

Men för att nämna en del av arbetsuppgifter som ingår:

• Orderbehandling och registrering av inkommande order
• Validering av information från kunden
• Inköp mot order
• Kommunicera med kunder via e-post eller telefon angående orderkonfirmationer, inköpsorder och fakturering
• Lagerhållning/hantering
• Stödfunktion gällande försäljningsaktiviteterna i Norden och Baltikum

Bakgrund
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som orderadministratör och har som motto att kvalitet kommer före kvantitet. Du är en van användare av olika IT-system, speciellt önskvärt är Microsoft Navision. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Visma eller annat likvärdigt affärssystem. Du både talar och skriver flytande på svenska och engelska. Tyska ses som meriterande, dock inte något krav.

Vi söker dig som är serviceinriktad men även noggrann i ditt arbete. Som person gillar du högt tempo, är effektiv, prestigelös och har lätt för att lära. Du har ett driv och en vilja att utvecklas i din roll. Du är service- och kundinriktad och tydlig i din kommunikation och känner dig bekväm med att hantera både interna och externa kontakter.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har ca 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1489".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Malin Klingberg
08-54528307

Jobbnummer
6422877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: