Orderadministratör med Ekonomikunskaper

Labino AB / Inköpar- och marknadsjobb / Vallentuna
2016-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör med Ekonomikunskaper" (publicerad 2017-02-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Labino AB i Vallentuna, Solna, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

LABINO AB tillverkar och säljer ultravioletta lampor och vitljuslampor, som används inom ett stort antal områden, allt från läckagesökning, oförstörande provning, härdning, sanitet och brottsplattsundersökningar, till effektljus inom nöjesindustrin och mycket mer. Vi grundades 1994 och är ett svenskt företag med kontor i Vallentuna och med produktion i Domsjö utanför Örnsköldsvik. Den 1 mars i år flyttade kontoret till helt nya lokaler i Vallentuna, i industriområdet Fågelsången. Vi säljer produkterna via våra cirka 90 återförsäljare i över 50 länder. Cirka 90 procent av försäljningen är export. I dag har Labino 12 anställda, sju i Domsjö och fem i Vallentuna, och vi ökar nu takten i en expansions- och utvecklingsfas, med fokus på ökad försäljning och utökat produktsortiment.

INFORMATION OM LEDIG TJÄNST

Beskrivning av arbetsuppgifter:

Labino kommer i höst att flytta lager och logistik från vår produktionsenhet i Örnsköldsvik till Vallentuna vilket innebär en stor förändring och vi behöver därför förstärkning till vårt administrativa team. Arbetsuppgifterna består främst i: Orderhantering . Service- och garantiärenden (RMA, NCR) . Kundsupport: Offert, prisinformation, produktinformation. Fakturering. Skeppning (Export, EU, Sv). Tullärenden (Import, export, returer). Journalföring

Beskrivning av kvalifikationer:

Din bakgrund och erfarenhet: Då majoriteten av Labinos kunder är utanför Sverige måste du behärska engelska i både tal och skrift. Du kommer även att ha daglig kontakt med Labinos Produktionsteam i Örnsköldsvik varför flytande i svenska är ett krav. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete, därför är det ett krav att du tidigare har arbetat i ett administrativt system. Du behöver ha kunskaper och förståelse för hur ekonomi, inköp, lager, order och fakturering hänger ihop. Vi ser gärna att du har erfarenhet av flera ekonomi/MPS system, då vi hela tiden vill bli effektivare i vårat arbetssätt. Vi använder själva VISMA administration 2000 integrerat med System Andersson (MPS). Personliga egenskaper: Du tycker om att ha kundkontakt och är serviceinriktad. Du tycker om utmaningar - att och vända problem till möjligheter och lösningar . Du är glad, positiv och utåtriktad . Du är strukturerad och noggrann - du har sinne för detaljer. Du har lätt för att arbeta med många olika uppgifter parallellt. Du får: Möjlighet att arbeta med kunder från hela världen. Möjlighet att påverka Labinos försäljning. Möjlighet att arbeta i ett företag i ständig utveckling och förändring. För att öka vår mångfald ser vi gärna yngre sökande.

ANSÖKAN

Skriftlig ansökan

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tills vidare Tillträde
Snarast

Publiceringsdatum
2016-06-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: anette.hallberg@labino.com

Kontakt
Anette Hallberg, administrativ chef, tel.nr: 08-839070

Företag
LABINO AB

Adress
LABINO AB
18642 VALLENTUNA

Kontorsadress
Fågelsångsvägen 16

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-839070
E-postadress: anette.hallberg@labino.com

Jobbnummer
2909506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Labino AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Labino AB: