Order och leveransbevakare sökes till Saab i Linköping

Industrikompetens i Östergötland AB / Logistikjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Just nu söker vi en Order och leveransbevakare till Saab i Linköping. Har du god förståelse för produktionsförsörjning och är duktig på administration? Nu finns chansen att bli del av ett tight och resultatinriktat team!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Tjänsten Order och leveransbevakare tillhör affärsområdet Saab Aeronautics. Aeronautics erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem,flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara del av ett resultatinriktat team med en avgörande roll för en fungerande försörjning av produkter till Saabs produktion.

Detta gör du genom att:
• Utifrån inköpsanmodan i affärssystemet skapa inköpsorder för produkter där giltigt inköpsavtal finns framtaget av ansvarig strategisk inköpare.
• Vid behov ta fram slutanvändarintyg för dessa inköpsorder.
• Förse leverantörer med inköpsorder och bevaka att order bekräftas och leverans kommer in enligt överenskommen tid.
• Skicka orderbekräftelsepåminnelser och leveranspåminnelser till leverantör.
• Efterfråga tidigare- eller senareläggning av leveransdatum på inköpsorder för att möta behov.
• Hålla inköpsorder uppdaterad med aktuell leveransinformation och begära in spårningsnummer från leverantör för att säkra att produkterna skeppats.
• Begära in korrekta certifikat från leverantör om de vid ankomst saknas eller är felaktiga.
• Administrera att felaktiga produkter går på retur till leverantör.
• Administrera att produkter skickas på modifiering eller reparation.
• Hantera fakturor på inköpsorder.
• Upprätthålla en bra leverantörsrelation.
• Samarbeta med närliggande roller för att lösa försörjningsrelaterade problem.


Din profil
Vi söker en positiv, öppen person, som är duktig på administration. Du har en grundläggande förståelse för produktionsförsörjning och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du strukturerad, självgående, målfokuserad, social och drivande och klarar ett högt tempo med flera bollar i luften. Logistikkunskaper är ett plus, men för rätt person finns alla möjligheter att utveckla detta i arbetet.


Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Låter tjänsten som något för dig? Då är du är varmt välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande. Vi tar enbart mot ansökningar via hemsidan. Din ansökan ska innehålla ett CV och personligt brev där du motiverar varför just du passar tjänsten.

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare, Josefine Kindahl, 013-47 32 061 alt josefine.kindahl@industrikompetens.se

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag.

Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-09-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: 2764
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefine Kindahl josefine.kindahl@industrikompetens.se 013-4732061

Företag
Industrikompetens i Östergötland AB

Adress
Industrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping

Kontorsadress
Djurgårdsgatan 56

Jobbnummer
3674314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Industrikompetens i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB: