Order Administrator/ Technical Internal Sales

Dräger Sverige AB / Butikssäljarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dräger Sverige AB i Partille, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

As an international medical and safety technology company with more than 13,000 employees, we can offer you an exciting position which you can really make your own. We are a family-run company, and we place great emphasis on supporting your career, providing comprehensive benefits, and offering you a work environment that perfectly matches your lifestyle.

Order Administrator/ Technical Internal Sales

Dräger behöver förstärkning till Operations i Partille. Avdelningen består av fem personer och har ansvar för att driva orderhanteringen, ge tekniskt stöd åt säljare samt ta emot besökare. Du kommer att arbeta nära sälj- och serviceorganisationen och supporta dem vid behov.

OM TJÄNSTEN

Rollen är en kombinerad tjänst av Order Administrator och Technical Internal Sales inom området Dräger Safety, där vi ser att man från start arbetar med order hantering/customer support för att på sikt även utbildas till Innesäljare med tekniskt fokus.

I rollen som Order Administrator arbetar du bland annat med orderhantering och leveransuppföljning. Du säkerställer att fakturor stämmer, hanterar returer, ansvarar för vissa produktinköp och lagerhantering, koordinerar leveranser till kund och säkerställer att dessa administreras korrekt i systemet (SAP). Outlook, telefon och SAP kommer vara dina huvudsakliga arbetsverktyg.

Som Technical Internal Sales är du en del av försäljningsprocessen på Dräger. I rollen arbetar du bland annat med produktsupport till säljarna, teknisk rådgivning till kunder, behandling av inkommande kundförfrågningar, hantera kundrabatter och prisavtal i SAP, skriver offerter och bevakar offentliga upphandlingar.

Arbetet kräver flexibilitet, proaktivitet och ansvarskänsla, samt förmåga att kombinera teknik och säkerställa god service - en viktig roll för Drägers framgång!

DIN PROFIL

Vi söker dig som

Har 2 år arbetslivserfarenhet inom teknisk innesälj, teknisk support eller liknande. Alternativt 2-3 års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst/order
Har intresse för teknik, är kundorienterad och harinitiativförmåga
Du kommer ha daglig kommunikation med vår huvudleverantör/moderbolag i Tyskland och våra kunder Vi ser därför att du har goda kommunikativa färdigheter och är serviceinriktad. Därutöver ser vi också att du har goda administrativa kunskaper samt har ett organiserat och strukturerat tillvägagångssätt i ditt dagliga arbete.
Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Har goda kunskaper i Office-paketet, tidigare erfarenhet av att arbeta i affärs/ERP-system. Microsoft Dynamics CRM och SAP är starkt meriterande.
ANSÖKAN

Vi ser fram emot att läsa din ansökan med CV, och hoppas att snart kunna kontakta dig. Sista ansökningsdag är 2018-01-31.

Urvalet görs löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Anställningen är heltid och tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.

Vid frågor ring rekryterare Ida Schiötz, 076-180 10 06 eller ida.schiotz@hrondemand.se

Varmt välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast

Publiceringsdatum
2017-12-22

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Schiötz +46 761801006

Företag
Dräger Sverige AB

Adress
Dräger Sverige AB
Ögärdesvägen 19A
43330 Partille

Kontorsadress
Ögärdesvägen 19A

Jobbnummer
3872100

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dräger Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dräger Sverige AB: