Operatörer till Polisens Kontaktcenter (PKC) i Kalmar

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Brandmansjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla brandmansjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Kalmar, Nybro, Oskarshamn, Karlskrona, Ronneby eller i hela Sverige

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?

Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter Syd, med placering i Kalmar. PKC ansvarar för anmälnings- och upplysningsverksamhet och har en central roll i Polismyndighetens service till allmänheten, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. PKC i region Syd har verksamhet förlagd till polishuset i Kalmar och polishuset på Toftanäs i Malmö. PKC Syd är ett av sju svarsställen som svarar på samtal som inkommer via 114 14. PKC hanterar även anmälningar som gjorts via internet. Antalet anmälningar som inkommer uppgår till drygt 400 per dygn. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus vid brottsofferbemötande.

Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Beskrivning av arbetsplatsen

Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC Syd har i dagsläget arbetsplatser i Malmö, och Kalmar. PKC är en arbetsplats som ständigt utvecklas och får nya uppgifter.


Publiceringsdatum
2018-02-09

Arbetsuppgifter
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen primärt genom anmälningsupptagning, att hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.

Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten, du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen. Du lämnar även information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad.
Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter kunna individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare.



Kvalifikationer
KVALIFIKATIONSKRAV
• Fullständiga gymnasiebetyg, alternativt utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
• Arbetat administrativt och kommunikativt, gärna via telefon
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Minst ett års arbetslivserfarenhet

MERITERANDE
• Relevant högskoleutbildning
• Erfarenhet av myndigheter och service
• Kunskap i polisens IT-system som RAR, DUR, centrala system, m.fl.
• Erfarenhet från flera verksamhetsgrenar inom polisen.

PERSONLIGA EGENSKAPER
• Är prestigelös och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen
• Kan arbeta både i grupp och självständigt och har förmåga att samarbeta med olika yrkeskategorier
• Har förmåga att skapa förtroende genom att knyta och upprätthålla kontakter
• Är engagerad, tar ansvar för ditt arbete och är lösningsinriktad
• Är noggrann, uthållig och har god förmåga att strukturera och prioritera - även under hög arbetsbelastning
• har flexibilitet att med kort varsel byta arbetsuppgifter/arbetsområde och har förmåga att växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet
• är analytisk och har god problemlösningsförmåga

Arbetet är stillasittande och du pratar i telefonen större delen av dagen. Stundtals kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande. Du behöver därför ha god självkännedom och kunna hantera stress.

ÖVRIGT
Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen som varar i ca 4 veckor planeras starta 16:e maj 2018 och är förlagd i Kalmar. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination i tre delar.

Anställningsform: Tillsvidareanställning, vikariat och allmän visstidsanställning, 8 månader med möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Kalmar
Lön: Individuell lönesättning: 21 - 24.000 kr.
Antal annonserade arbetstillfällen: Ett antal tillsvidareanställning, vikariat och allmän visstidsanställning.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Anne-Lie Holgersson.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-26
Ange följande referens när du ansöker: C17806/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Larsson 11414
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR annelie.holgersson@polisen.se 010-5620127

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Kontorsadress
Storgatan 43 20590 Malmö

Jobbnummer
3956391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: