Operatörer till Nationella telefonväxeln, Malmö

Polismyndigheten / Säkerhetsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Malmö, Lund, Svedala, Helsingborg, Kristianstad eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu operatörer till polisens nationella telefonväxel med placering i Malmö! Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas och får erfarenheter för livet.
Nationella operativa avdelningen är nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Kontaktenheten har processansvar för Polismyndighetens kontaktcenter och regionledningscentraler. Ansvaret innefattar dessutom funktionsansvar för Polismyndighetens telefonväxel som ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln är placerad på tre orter, Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledare, samordnare, växeloperatörer, databasadministratörer, utbildningsansvariga samt en planeringsfunktion.
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter. Vi bedriver verksamheten med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering.
Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2021-08-19

Dina arbetsuppgifter
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss har frågor av skiftande karaktär.
Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.
Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.
Tjänsten inleds med att du får en fyra veckor lång instruktörsledd utbildning som varvas med både teoretiska och praktiska moment innan du börjar arbeta självständigt. Under utbildningens gång kommer kunskapstester att genomföras löpande. En förutsättning för att bli aktuell för anställning är att du är tillgänglig under hela utbildningsperioden och att du blir godkänd.
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
• Relevant serviceerfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska i tal.
• Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT-system.
• Kan arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter.
Det är meriterande om du har:
• Ytterligare utomnordiska språkkunskaper, gärna utomeuropeiska språk.
• Tidigare erfarenhet av bred kundkontakt som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna ställer krav på en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme.
Vi söker dig som är:
• Serviceinriktad.
• Intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan.
• Förändringsbenägen.
• Strukturerad och noggrann.
• Flexibel och stresstålig.
• Självgående med en god förmåga att samarbeta.
• Kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
KONTAKTPERSONER
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Gruppchef Louise Lundberg, louise.lundberg@polisen.se, 0730848542
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta Anna Sevenheim, anna.sevenheim@polisen.se, 073-089 90 28
Fackliga kontaktpersoner
Fredrik Bergh, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 387 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 070-632 94 26
Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 166 27.
ÖVRIG INFORMATION
Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt, årets alla dagar).
Arbetstid under grundutbildning: Dagtid, måndag-fredag ej röda dagar eller andra helgdagar, kvällspass förekommer i slutet av utbildningen.
Funktion: Operatör, Nationella kontaktenheten, Nationella operativa avdelningen
Tillträde: Omgående
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 september 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. De som går vidare i urvalen kommer att kallas till intervju. Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Jobbnummer
5908770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: