Operatör till Polisens Kontakt Center, PKC

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nässjö
2013-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operatör till Polisens Kontakt Center, PKC" (publicerad 2014-02-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Nässjö, Eksjö, Jönköping, Värnamo eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Jönköpings län söker operatörer till Polisens kontaktcenter med placering i Nässjö. Diarienummer A131.838/2013. Sista ansökningsdag är den 4 augusti 2013.

Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar ca 760 personer. Det övergripande målet med polisarbetet är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Läs mera på www.polisen.se/jonkoping

Om PKC
Polisens Kontaktcenter (PKC) är en central del av Polisens service till sina kunder, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsofferbemötande. Kontaktcentret är beläget i Nässjö där 62 anställda för närvarande arbetar.

Publiceringsdatum
2013-07-11

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du tar emot och dokumenterar brotts- och förlustanmälningar, ger upplysningar, tar emot tips samt utför slagningar i Polisens register. Arbetet utförs med hjälp av telefoni och IT-teknik. Polisens kontaktcenter är bemannat alla dagar i veckan mellan 06.45-22.30, vilket innebär att du arbetar oregelbundna tider efter behov och överenskommelse.

Kvalifikationer
Du ska ha som lägst gymnasiekompetens från 2 eller 3-årigt gymnasium. Det är meriterande att ha erfarenhet av kundtjänst och service arbete med telefonen och datorn som verktyg. För att kunna utföra uppgifterna med kvalitet är det mycket viktigt att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket samt uttrycker dig väl i både tal och skrift liksom har mycket god datavana. Ytterligare språkkunskaper samt utbildning i beteendevetenskap, juridik och/eller rättskunskap är meriterande. Vidare ska du vara lyhörd och ha en god förmåga att bemöta och hantera samtal från människor som utsatts för trauma. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater, samarbetsförmåga och en utpräglad servicekänsla är mycket viktigt. Du har god prioriteringsförmåga och är flexibel för att vid behov kunna jobba i ett högt tempo.

Övrig information
Vi söker medarbetare för olika former av anställning, ange i din ansökan vilken typ av anställning du är intresserad av. Samtliga anställningar är med tillträde så snart som möjligt.

Vi söker för allmän visstidsanställning under ett års tid.
Vi söker för vikariat under fyra månader.
Vi söker även medarbetare för intermittent anställning vilket innebär att arbetstagaren tjänstgör vid behov.

För att kunna genomföra arbetsuppgifterna på ett bra och kvalitetssäkert sätt får man vid en anställning behovsanpassad utbildning.
Myndigheten eftersträvar mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan innehållande personligt brev och cv/meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . ange diarienummer A131.838/2013 i e-postens ärendemening.

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker tjänsten samt vad du kan tillföra verksamheten. Vid en eventuell intervju ska formella meriter som anges i ansökan kunna styrkas med intyg/betyg.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-04
Ange följande referens när du ansöker: A131.838/2013
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Kontakt
Peter Åberg, vik. sektionschef 010-5686312 (telefon) 070-5850776
Therese Hildorsson, vik bitr sektionschef 010-56 863 03 (telefon) 0730-861420

Facklig kontakt
Hanna Englén, Polisförbundet 010-5667864 (telefon)
Marie Ljungberg, ST inom Polisväsendet 076-7981979
Tevfik Altonchi, Saco 010-5667515 (telefon)

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
1604698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: