Operatör Servicecenter till Tunnelbanan

MTR Stockholm / Butikssäljarjobb / Stockholm
2018-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operatör Servicecenter till Tunnelbanan" (publicerad 2019-04-03) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MTR Stockholm i Stockholm, Upplands-Bro, Södertälje, Göteborg eller i hela Sverige

Är du stjärna på service och en fena på att hålla många bollar i luften? Vi tror att våra medarbetare är vårt främsta verktyg för att få en nöjd kund. Nu söker vi en Operatör till vårt Service center!

MTR Tunnelbanan är ett serviceföretag som med fokus på säkerhet, punktlighet och service erbjuder stockholmarna spårtrafik i världsklass. Servicecenter är MTRs centrala interna kundtjänst som hanterar alla typer av ärenden och felanmälningar, huvudsakligen kopplat till fastighets- och internserviceområdet. Funktionen är till för alla anställda inom MTR och fungerar även som det mycket viktiga gränssnittet mot SLs ärendehanteringscentral. Dagligen hanterar funktionen ungefär 250 ärenden och 7500 samtal i månaden där varje ärende handläggs och rapporteras vidare till rätt utförare/mottagare och centret är bemannat dygnet runt.

Din roll hos oss
Som Operatör på Servicecenter är ditt huvudsakliga uppdrag att på ett säkert och effektivt sätt hantera och kvalitetssäkra ärenden och felanmälningar som inkommer till Servicecenter. Du ansvarar för att på ett professionellt sätt och med förstklassig service hantera kontakten med Servicecenters kunder och samarbetspartners. Du arbetar självständigt med ärenden men samarbetar med och stöttar kollegor vid behov.

Dina huvudsakliga uppgifter är:

• Ta emot, registrera och sortera ärenden som rapporteras in till Servicecenter via telefon och e-mail från personal inom MTR.
• Felavhjälpning av ärenden.
• Rapportera i ärendehanteringssystemet.
• Analysera och tolka rapporter
• Bidra till att utveckla och förbättra avdelningens rutiner och manualer.
• Övervakning av larm för stationer
• Övervakning av kontantnivå i kassasystem
• Allmän support över telefon

Du kommer arbeta i en grupp med 13 kollegor. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 2 skift, kväll och natt. ( mellan tiderna ca 16.00 - 06.00) Vi sitter i trevliga lokaler på Gullmarsplan med närhet till goda kommunikationer och serviceutbud. Du rapporterar till Gruppchef Servicecenter.

När du blir en av oss
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Som anställd hos MTR Tunnelbanan erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Ticket Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. Du har möjlighet att nyttja två massagetillfällen per år och kostnader för läkarbesök ersätts upp till högkostnadskort. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express, Synoptik, Akademibokhandeln och First Hotels.

Du är efterlängtad så vi ser gärna att du startar omgående annars enligt överenskommelse.

Du som söker till oss
För att trivas i rollen som operatör är du kommunikativ och du tycker om att arbeta med människor - du är därför mycket serviceinriktad och sätter kunden i centrum. För att trivas i rollen är det viktigt att du som person stimuleras av att arbeta i ständig förändring och att du har en vilja att själv utvecklas, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du är strukturerad och van att arbeta med uppföljning av utsatta mål.

Vidare har du

• gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• gärna erfarenhet av arbete inom kundservice och telefonsupport
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig och muntlig framställan
• goda datorkunskaper och använder Office-paketet obehindrat

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eyobe Tesfaye, Gruppchef Servicecenter, via eyobe.tesfaye@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 4500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.



Nyckelord: service, support, kundtjänst

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-03-21

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
MTR Stockholm

Adress
MTR Stockholm
Rålambsvägen 17, 8 tr, 112 59 Stockholm
11259 STOCKHOLM

Kontorsadress
Rålambsvägen 17, 8 tr, 112 59 Stockholm

Jobbnummer
4035810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MTR Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MTR Stockholm: