Operativt Teknisk Förvaltare Till B&b Tools

Experis Sverige / Administratörsjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Alingsås, Vårgårda, Bollebygd, Lilla Edet, Borås eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

B&B TOOLS är den största leverantören av industriförnödenheter och industri-komponenter samt därtill relaterade tjänster till industri- och byggsektorn i norra Europa. B&B TOOLS skapar mervärden med effektiva inköps- och logistiklösningar, hög kompetens samt god marknadstäckning. Visionen är First in MRO (Maintenance, Repair & Operations). B&B TOOLS är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1976. Koncernen omsätter cirka 8 miljarder SEK på årsbasis och har cirka 3 000 anställda.

B&B TOOLS Business Infrastructure har till uppgift att utveckla och driva hela B&B TOOLS koncernens materialförsörjningskedja, från leverantörer till slutkunder med hjälp av två centrala lager. Bolaget svarar även lokalt för drift, underhåll och intern service av koncernens fastigheter.
www.bb.se

Publiceringsdatum
2012-03-30

Dina arbetsuppgifter
Nu rekryterar Experis på uppdrag av B&B TOOLS Business Infrastructure.

Placering i Alingsås alternativt Göteborg.

I huvudsak innebär arbetet: Byggledning, projektadministration, uppföljning av affärsplaner, utfallsrapportering och på operativ nivå kopplad framtagning av underlag för bokslutsprocessen. I övrigt också kunna stödja fastighetsgruppen att i daglig drift hantera sedvanliga tekniska förvaltningsuppgifter såsom underhålls-planering, yttre och inre underhåll och detta i kombination med (framförallt gällande) ekonomisk uppföljning & styrning.

Att också i egna uppdrag sköta helheten avseende bl.a. genomförande & uppföljning av budget för fastighetsdrift, byggledning och reparationer. Vidare att ur tekniskt och ekonomiskt perspektiv delta och granska upphandlingar och avtalsskrivning med leverantörer. Hantera och granska inköp av material och tjänster för underhåll. Handläggning av skadeärenden och kontakt med försäkringsbolag. Att hantera och granska entreprenader, kalkyler, genomförande och uppföljning samt dokumentation och slutbesiktning. Analys och problemlösning präglar tjänsten som förvaltare.

Du kommer också att arbeta nära ekonomicenter och ledningsgruppen avseende ärenden av ekonomisk karaktär.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant byggnadsteknisk högskoleutbildning eller motsvarande och har erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och mycket goda kunskaper i excel. Du är en god pedagog och har förmåga att förklara ekonomiska resultat för övriga medarbetare i organisationen. Som förvaltare krävs också erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen.
Som person är du välorganiserad, kommunikativ, utåtriktad och ser saker och ting ur ett långsiktigt perspektiv. Du är utpräglat kvalitetsorienterad och har ett sinne för och intresse av att vårda kundrelationer. Du trivs i en föränderlig miljö och är inte främmande för att hjälpa till där det behövs. Vikten av att upprätthålla ett smidigt arbetssätt och kommunicera med kollegor, hyresgäster och hyresvärdar samt entreprenörer är avgörande för att lyckas i rollen. Du rapporterar till fastighetschefen.

Meriterande är om du talar Finska. Vi ser det även som en klar fördel om du har tidigare erfarenhet av entreprenad-upphandlingar och kunskap inom entreprenad-juridik. Resor med övernattningar förekommer, med minst en övernattning i veckan.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen att söka tjänsten på experis.se med registrerat CV och personligt ansökningsbrev. För mer information kontakta Katarina Czudowska 033-23 70 44. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 8 april.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Czudowska, 033-23 70 44

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1202438

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: