Operativt CRM-ansvarig

Svenska Spel / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Spel i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Gotland, Jönköping eller i hela Sverige

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök www.svenskaspel.se


Med starkt kund- och digitalt fokus i en organisation som nu storsatsar på digital kundbearbetning

Vi söker dig som operativt kan leda det dagliga arbetet för ett team i den digitala kundbearbetningen till slutkund ur ett kommersiellt perspektiv. Idag avser uppdraget e-postkanalen och i en framtid troligen för flera digitala kanaler med fokus på de nya möjligheter som ges via marketing automation-plattformar. Du är med och effektiviserar och utvecklar våra digitala kunddialoger samt säkerställer att det vi gör är relevant för våra kunder. Du leder, fördelar och utvecklar löpande arbetet operativt så att vi skapar önskad kundförflyttning och bättre kundupplevelser på ett ansvarsfullt sätt. Du kommer till ett företag där datadriven marknadsföring/CRM är ett satsningsområde och denna tjänst kommer på sikt ha stor påverkan på Svenska Spels framgång inom CRM!

Arbetsbeskrivning

Du leder och fördelar arbetet för det kommersiella operativa teamet (idag 5 medarbetare )i syfte att uppnå beslutade mål och tar emot utvecklade aktiviteter inom CRMs programsatsning och säkrar införandet i daglig drift. Andra huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvar för att arbetet sker i en ständigt lärande process med kontinuerlig återkoppling internt i teamet och tvärfunktionellt
• Sammanställer och utvärderar sektionens mål och nyckeltal ihop med CRM-chef samt säkerställer åtgärdsplan vid behov
• Utvecklar i samarbete med CRM-chefen marknadsplan och säkrar genomförandet av denna
• Är CRM-teamets huvudkontakt och ambassadör till andra avdelningar/sektioner för taktisk och operativ kundbearbetning
• Är mottagare av införandet av nytt marketing automation verktyg ur ett kundupplevelse perspektiv
• Har ett nära samarbete med CRM chefen, CRM Affärsutvecklare, CRM analytiker och Technical Designer Marketing Tech liksom andra interna intressenter för att löpande och i takt med utvecklingen skapa rätt strukturer och genomförandekraft.
• Samarbetar med våra olika externa byråer så att kommunikationen bidrar till önskade mål samt kontinuerligt utvecklas
• Stödjer vid behov i att leda och genomföra tvärfunktionella uppdrag för framtidens CRM

Publiceringsdatum
2017-12-05

Erfarenheter
Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning/universitetsexamen inom marknadsföring, statistik eller annan relevant utbildning
• Mångårig erfarenhet från arbete i företag inom business to consumer, med stora kundbaser, många kanaler och automatiserade digitala kundinteraktioner eller gärna som konsult inom datadriven marknadsföring / CRM.


Dina personliga egenskaper
Du har erfarenhet av att framgångsrikt leda och organisera ett operativt team och du trivs i en ledande roll. Du är affärsmässig, kommersiellt driven, analytisk samt strukturerad. Eftersom du har ett stort kontaktnät på Svenska Spel har du en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga relationer.

Varför just Svenska Spel?/Vi erbjuder dig

Spelbranschen är inne i en mycket spännande tid med hög grad av förändring. Marknaden omregleras och branschens aktörer går mot lika villkor. Svenska Spel har som målsättning att nu och framåt vara det ledande spel- och upplevelsebolaget på den svenska spelmarknaden. Du bör vara intresserad av spel och förstå drivkrafter kring spelandet, är du även en sportentusiast kommer du att stortrivas hos oss!

Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och du rapporterar till chef CRM. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placering för tjänsten är i våra helt nya lokaler i Arena staden i Solna. Resor till Visby förekommer kontinuerligt.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller Svenska Spel är du välkommen att kontakta Jeanette Eliasson, Chef CRM, på telefon 010-120 76 14 eller jeanette.eliasson@svenskaspel.se

Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Ulrika Ekbohm, HR-partner, på telefon 010-120 78 66 eller ulrika.ekbohm@svenskaspel.se

Facklig kontakt i denna rekrytering är Maria Schubert, Unionen, maria.schubert@svenskaspel.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan! Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen - så ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Spel

Adress
Svenska Spel
Norra Hansegatan 17
62100 Visby

Kontorsadress
Norra Hansegatan 17

Jobbnummer
3837430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Spel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Spel: