Operativa enheten i region Syd söker handläggare till PKC-Syd me

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Kalmar, Nybro, Oskarshamn, Karlskrona, Ronneby eller i hela Sverige

Operativa enheten region Syd (ROE) består av Regional ledningscentral (RLC), polismyndighetens Kontaktcenter (PKC), Operativa Sektionen, Sektionen för insatsstyrkan, Trafikgruppen och Gränspolissektionen (GPS). Verksamheten är övervägande placerad på Toftanäs i Malmö men finns även representerad i Kalmar, Växjö, Helsingborg och Ronneby i region Syd.

PKC i region Syd är beläget på Toftanäs i Malmö och i Kalmar. PKC är idag polisens enskilt största kontaktyta för allmänheten, primärt via telefon och internet.

PKC Syds målsättning är att leda utvecklingen av PKC-verksamheten nationellt och skapa Sveriges främsta PKC. Genom att vi är en attraktiv arbetsplats - där vi levererar enastående resultat samtidigt som vi har roligt - är vi en bra bit på vägen mot att nå våra mål. Är du den person vi söker som vill vara med och påverka på resan mot Sveriges främsta PKC?

PKC är en central aktör i utrednings- och lagföringsprocessen. Vid sektionen hanteras anmälningar, tips, bortsprungna/upphittade djur och upplysningar till allmänheten. Idag står PKC för cirka 60 % av det totala ärendeinflödet av anmälningar till regionen. PKC Syds utökade utredningsuppdrag innebär att hantera det regionala flödet av anmälningar via telefon och internet och utföra brottsutredande åtgärder i initialskedet (förhör, PM, bevissäkring etc.) Under 2017 byggdes detta även på med RLC:s nuvarande PRIO 5 och 6 ärenden.

Vi söker nu en handläggare till Polisens kontaktcenter i Kalmar.


Publiceringsdatum
2019-04-26

Arbetsuppgifter
Som handläggare vid polisens kontaktcenter i Kalmar kommer du bl a att arbeta med arbetstidsplanering, planering inför utbildningar, beslutsskrivning, föra protokoll vid ledningsgruppens sammanträden samt övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter.




Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd gymnasieexamen
• Minst ett års erfarenhet av att arbeta administrativt
• Goda kunskaper och färdigheter i att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbetstidsplanering
• Kunskap om polisens polisens arbetstids- och semesteravtal (ASA/Polis)
• Erfarenhet av att arbeta i planeringssystemet Cops
• Erfarenhet av systemen Palasso och PUM-A.

Dina personliga egenskaper
För att fungera väl i funktionen som handläggare ser vi att du är/har följande förmågor/ egenskaper:
• gott omdöme och integritet
• noggrann
• förmåga att strukturera, planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt
• är stresstålig, flexibel och lösningsinriktad
• har god samarbetsförmåga men är också bra på att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Kalmar
Arbetstid: Flextid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Handläggare

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14 maj 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta HR-konsult Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-07
Ange följande referens när du ansöker: C27273/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att k
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Kontorsadress
Storgatan 43 20590 Malmö

Jobbnummer
4754312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: