Operativ Teamledare till Customer Support

Akzo Nobel Decorative Coatings AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Akzo Nobel Decorative Coatings AB i Malmö, Burlöv, Staffanstorp, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

För att stärka vårt team inom Customer Support söker vi nu en operativ teamledare för Sverige och Danmark.

Vår Customer Support avdelning stöttar sälj och marknadsenheten när det kommer till avtalshantering mot våra kunder, prisinformation, nya kundapplikationer, hantera bonusunderlag med mera. Kort sagt är det primära fokuset att säkra masterdata i våra ERP-system samt hantera rutinerna kring detta.

Rollen som teamledare är till stor del operativ och innebär att du, tillsammans med teamet, löser de dagliga uppgifterna med att bland annat upprätta och hantera basdata för kunder och priser i SAP samt Axapta. Samtidig kommer du stötta ett mindre team med att prioritera mellan uppgifter inom gruppens ansvarsområden, samt ge stöd och support för att nå uppsatta mål. Du jobbar kontinuerligt med att följa upp arbetet för att optimera och effektvisera processer både inom och mellan avdelningar.

Publiceringsdatum
2016-05-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig utbildningsbakgrund med ekonomisk eller systemvetenskaplig inriktning på högskole eller universitetsnivå samt ett par års arbetslivserfarenhet från en kommersiell verksamhet. Du kan också ha arbetat i en administrativt inriktad roll där du t.ex. hanterat masterdata eller sälj och kundadministration. Då mycket av arbetet innefattar att jobba i våra datasystem sätter vi stort vikt vid ditt intresse och kunskaper inom området. Goda kunskaper inom Excel och Officepaketet är ett krav och kunskaper i SAP och/eller Axapta är starkt meriterande.

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god analytisk förmåga och kan både vara detaljfokuserad men också se saker i sin helhet. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är empatisk och förtroendeingivande. Du är en g od kommunikatör och har förmågan att kunna påverka. I din relation med kunder och kollegor är du professionell, ansvarstagande och lyhörd.

Då engelska är vårt koncernspråk behärskar du detta i både tal och skrift. Om du dessutom behärskar både danska och svenska är det en fördel.

Mer information om tjänsten
Detta är en tillsvidareanställning på heltid där du kommer rapportera till Customer Service Manager. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Om du behöver hjälp, vänligen kontakta HR Servicecenter på telefonnummer: 031-724 21 99.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Hans Lausen, Nordic Customer Service Manager, tel: +45 4038 6828.

För information om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Patrik Hassel, Talent Resourcing Partner, tel: +46 709 57 76 46.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: 160002N1

Företag
Akzo Nobel Decorative Coatings AB

Adress
Akzo Nobel Decorative Coatings AB
Staffanstorpsvägen 50
23261 Arlöv

Kontorsadress
Staffanstorpsvägen 50
Arlöv

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-355000

Jobbnummer
2864064

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Akzo Nobel Decorative Coatings AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Akzo Nobel Decorative Coatings AB: