Operativ Personalansvarig - Thyssenkrupp Elevator Sverige AB - Personaltjänstemannajobb i Stockholm
Operativ Personalansvarig
Thyssenkrupp Elevator Sverige AB / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Thyssenkrupp Elevator Sverige AB i Stockholm

ThyssenKruppkoncernen är en världsomspännande industrikoncern med huvudkontor i Düsseldorf i Tyskland. Affärsområdet ThyssenKrupp Elevator är världens tredje största leverantör av produkter och tjänster inom hiss- och rulltrappsområdet. Thyssenkrupp Elevator Sverige AB i Sverige omsätter ca 190 MSEK och har sitt huvudkontor i Stockholm. Vi har även filialer i Göteborg, Karlstad, Karlskoga, Helsingborg, Halmstad, Karlskrona, Kristianstad, Lund och Malmö. Vi är kvalitetssäkrade enligt standarden ISO 9001:2000 och miljöcertifierade enligt standarden ISO 14001.

För mer information om Thyssenkrupp Elevator Sverige AB se vår hemsida www.tkes.se

Vi söker en Operativ Personalansvarig

Personen bör dela företagets värderingar om hög servicenivå och kvalitet både inom företaget och mot våra kunder. Kommunikationsförmåga i tal och skrift samt organisationsförmåga är ett måste. Du måste även vara noggrann och ansvarsfull och ha snabb uppfattningsförmåga.

I rollen som personalansvarig är du företagets expert på lagar och avtal. Du håller dig uppdaterad med förändringar och kan på ett tydligt och lättförståeligt sätt förklara effekterna för samtliga delar av organisationen. Du är också företagets representant i förhandlingar avseende lön och andra personalrelaterade frågor.

Du ansvarar själv för lönekörning för 165 anställda och andra löneadministrativa uppgifter. Du har hand om rekryteringar, kompetensutveckling och rehabärenden. Du är också ett aktivt stöd till VD och branchmanagers i personalpolitiska ärenden.

Positionen som personalansvarig rapporterar till företagets ekonomichef men arbetar nära VD.

Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk PA-utbildning i grunden, eller har erfarenhet av minst 5 år arbete från personalfunktionen på ett tillverkande företag, där du har erfarenhet från såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Du har också några års erfarenhet av löneadministration, erfarenhet från Kontek lön ses som meriterande. Har du dessutom erfarenhet av aktivt arbetsmiljö arbete från byggbranchen är det ett stort plus.

Om du har frågor om denna tjänst, eller om hur det är att jobba hos oss, är du välkommen att kontakta vår Ekonomichef Volker Dangeleit tel. 08-449 22 60, e-mail volker.dangeleit@tkes.se .

Din ansökan med CV vill vi ha snarast möjligt, dock senast 14 oktober till: ThyssenKrupp Elevator Sverige AB, att: Åsa Widell, Box 42038, 126 12 Stockholm, alternativt via e-mail till asa.widell@tkes.se

Publiceringsdatum
2007-09-13

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-10-14
Vi tar emot ansökan via epost: asa.widell@tkes.se

Företag
Thyssenkrupp Elevator Sverige AB
Box 42038
12612 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-449 22 61
E-postadress: asa.widell@tkes.se

Jobbnummer
11907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Thyssenkrupp Elevator Sverige AB: