Operativ inköpare till Papyrus Supplies

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du ett intresse för att arbeta administrativt och med inköpsprocesser? Vill du få möjlighet att arbeta hos en nordisk ledande grossistverksamhet? Läs mer om tjänsten som Operativ inköpare!

Papyrus Supplies är Nordens ledande grossist inom städprodukter, hygienartiklar och förpackningslösningar. Med deras breda produktsortiment, säkra leveranser och välutvecklade e-handel förenklar Papyrus Supplies vardagen för mer än 18 000 kunder inom serviceföretag, offentlig sektor och tillverkande industri. Bolaget ingår i OptiGroup och har huvudkontor i Mölndal.

Publiceringsdatum
2017-12-01

Om tjänsten
Som Operativ inköpare kommer du att ingå i ett team med fyra kollegor som ansvarar för inflöde och produkttillgängligheten till lager hos bolagets kunder. Teamet jobbar mot Sverige, Danmark och Norge som marknad och ditt ansvar kommer att vara att stötta upp där behovet finns. För rätt person kan det finnas möjlighet att ta ett eget ansvar för produktområden och leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan komma att innefatta:
• Orderläggning och uppföljning av inköpsorder
• Kommunikation med leverantörer
• Uppföljning av leveransprecision
• Reklamationshantering

Andra ansvarsområden kan vara att delta i förbättringsarbete och förändringsprojekt.

Om dig
Du har fördelaktigt studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik eller annat relevant område, alternativt har du likvärdiga arbetslivserfarenheter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med operativa inköpsfrågor och van vid att hantera leverantörer. Du har goda datorkunskaper är van vid att arbeta i Excel samt affärssystem/planeringsverktyg och har du tidigare erfarenhet av SAP, E3 och/eller Clarity så är detta högt meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du det engelska språket obehindrat likväl som att du hanterar det svenska språket i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Som person är du prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt. Du är serviceminded, har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer med både interna och externa intressenter och du är inte rädd för att ta tag i de uppgifter som det finns behov av. Rollen ställer krav på att du kan arbeta självständigt och driva ditt arbeta framåt.
Vidare söker vi dig som trivs i fartfyllda miljöer och som trivs i en föränderlig miljö.

Viktigt för tjänsten är:
• God förståelse för operativa inköpsprocesser
• Erfarenhet av att arbeta administrativt och med affärs-/eller planeringssystem som verktyg
• Att du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i tal samt skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Operativ inköpare är ett konsultuppdrag med omgående tillsättning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget beräknas vara under 3-4 månader men för rätt person kan det komma att finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Allt kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3833801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: