Operativ inköpare till konsultuppdrag i Hallsberg

Experis / Inköpar- och marknadsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Hallsberg, Kumla, Örebro, Karlskoga, Askersund eller i hela Sverige

Till vår konsultverksamhet söker vi nu en operativ inköpare till en av våra kunder i Hallsberg. Vi söker dig som vill bli en del av oss på Experis i vår fortsatta framgång! Hos oss får du en dedikerad konsultchef och utvecklande uppdrag inom många olika branscher. Har du flera års erfarenhet av operativt inköp, är en driven och ansvarstagande person på jakt efter nästa utmaning? Då kan detta vara något för dig.

För ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Hallsberg söker vi dig som vill jobba som operativ inköpare.

Publiceringsdatum
2017-11-15

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare i denna roll arbetar du nära produktionen för att motverka att det inte uppstår produktionsstopp. Det är viktigt att det operativa inköpet håller hög kvalité och en del i arbetet är således att skapa och bibehålla goda relationer till företagets leverantörer. Det är av vikt att du arbetar professionellt med en affärsmässig inställning.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Säkerställa att tillgängligt produktionsmaterial täcker behov enligt produktionsplan
* Avropa produktionsmaterial från leverantörer inom fastställda ramar och befintliga avtal
* Beräkna och kommunicera aktuellt materialläge till berörda parter
* Larma vid risk för eller vid faktisk materialbrist
* Uppdatera och kommunicera prognoser med utgångspunkt från produktions- och material planen

Även övriga arbetsuppgifter kan komma att förekomma såsom:

* Handläggning av leverantörsavvikelser
* Uppföljning av prisavvikelser
* Utarbeta och ständigt förbättra rutiner, instruktioner och processer för arbetet med planering
* Samordna aktiviteter som ska utföras
* Planera leveranser till strategiska kunder
* Boka hämtning av gods
* In- och utleveransrapportering

Vem är du?

För att passa i denna roll behöver du ha flera års erfarenhet av operativt inköp, du behöver vara så pass trygg i din roll att du snabbt kan vara självgående. Du har erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem, allra helst Monitor. Som person är du driven, ansvarstagande och försöker gärna hitta lösningar. Du behöver kunna arbeta självständigt och våga ta egna initiativ. Periodvis kan arbetstempot vara ganska högt så du behöver vara stresstålig och klara av att leverera under stressiga omständigheter. En förutsättning är även att du kan börja relativt omgående.

Ansökan

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Charlotte Sunnhed på eller Telefonnummer: 019-16 65 51.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 33904
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Sunnhed Charlotte.Sunnhed@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
70212
70212 1861

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 6

Jobbnummer
3805274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: