Operativ inköpare till ett världsledande och innovativt företag

Maxkompetens Konsult AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
2017-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till ett världsledande och innovativt företag" (publicerad 2017-10-25) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Vill du bli en del av ett världsledande innovativt företag?
Vår kund erbjuder en ambitiös, högkvalitativ och kravställande kultur där de värderar att ha kul tillsammans för att gemensamt bygga ett företag och varumärke av världsklass.
Vår kund tror starkt på att en hälsosam balans mellan jobb och fritid, ett stöttande ledarskap och en individuell utveckling är nyckeln till framgång.

Vå kund arbetar i rörliga team och mellan avdelningar, då de alltid uppmuntrar samarbete och transparens. De uppmuntrar och trycker på en entreprenörsanda som har gjort dem till vad de är idag. De har ett starkt fokus på värdeskapande aktiviteter med ambitionen att alla anställdas uppgifter och målsättningar är direkt associerade med kärnverksamheten.
Tjänsten är en varierande roll inom inköp. Du kommer att rapportera direkt till Global Supply Chain.

Din profil
Vi söker dig som har något års erfarenhet av arbete som Operativ Inköpare och som kan jobba under eget ansvar.
Har du dessutom teknikkunskaper är det ett stort plus. Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi.
Vi tror att du är en öppen, driven och noggrann person som trivs i en miljö som präglas av ett högt tempo. För att trivas hos vår kund bör du vara social, öppen för nya utmaningar samt ha ett driv att vilja utvecklas. Du trivs att jobba självständigt men är samtidigt van vid att samarbeta. Vi ser att du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.

Dina uppgifter kommer bland annat innefatta löpande leverantörskontakt både nationellt och internationellt, kontrollera och säkerställa leveranser, hantera order och beställningar samt vara behjälplig vid produkt- och prisfrågor.
Vår kund är inne i en expansiv fas vilket inte minst märks på deras operativa inköpsavdelning. Det är därför viktigt att du är flexibel och kan hantera många dagliga arbetsuppgifter samtidigt. Arbetsuppgifterna präglas till stor del av frihet under ansvar och det är därför av stor vikt att du trivs med att jobba självständigt och har en känsla för prioritering. Tjänsteresor förekommer.

Exempel på arbetsuppgifter:
Orderinläggning
Underhåll av Master Data
Följa upp inkommande leveranser och fakturahantering
Säkerställa rätt inleverans i rätt tid
Skapa nya produkter
RMA hantering
Prognostisering

Det finns goda chanser att påverka din roll och framtida utveckling inom bolaget och vi lägger därför stor vikt vid förmågan att se lösningar och komma med nya idéer och förslag. God allmän datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet är en förutsättning för att klara av arbetet.

Placering: Sundbyberg.
Omfattning: Heltid, visstidsanställning

Sista ansökningsdag
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.




Om kunden
Vi berättar gärna mer om vår kund.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-25
Ange följande referens när du ansöker: 6010
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Magnusson jeanette.magnusson@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25B

Jobbnummer
3511304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: