Operativ inköpare

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2024-04-24


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag som är en del av Scania CV AB. Vi har ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt och vi ansvarar för produktions- och fastighetsunderhållet inom Scania. Vi är ca 1000 anställda i Södertälje, Oskarshamn och Luleå. Inom hela vår verksamhet arbetar vi tillsammans för att kontinuerligt förbättra våra leveranser, våra metoder och vår kompetens. Hos oss finns specialistkompetens inom bland annat automation, styr & regler, el och VVS. Alla anställda har möjlighet till resultatbonus och vi erbjuder attraktiva förmåner såsom arbetstidsförkortning, personalbil och förmånliga priser på Scanias egna semesterbostäder i Sverige.
Vi söker nu en Operativ inköpare till vår logistikorganisation i Södertälje. Du kommer ingå i ett team med totalt nio kollegor som har likvärdiga arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
På Scania IM möter vi ständigt nya utmaningar som utvecklar oss som individer och organisation. Vi arbetar i team med kompetenta kollegor och i nära samverkan med våra kollegor i Oskarshamn och Luleå. Just nu pågår en spännande förändringsresa där vi går mot att arbeta ännu mer digitalt. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team som tillsammans arbetar med att anskaffa och utveckla vårat förrådssortiment Du erbjuds ett arbete som är förändringsinriktat där du får en bredd i dina arbetsuppgifter och möjlighet till kompetensutveckling. Du blir en del av en kultur som lägger stort fokus på säkerhet och samarbete. Verksamheten präglas av ett stort strukturerat och affärsmässigt kunnande, nytänkande och engagemang. Vi erbjuder fina förmåner och mycket goda utvecklingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2024-04-24

Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare sköter du de dagliga inköpen hos dina dedikerade leverantörer, detta sker både via avrop och offertförfrågningar. Du bevakar och säkerställer leveranser samt produktkvalitet. Att hålla nere kostnader och ha en konstant dialog med både företagskunder och leverantörer är en stor och viktig del av arbetet. Du kommer även vid tillfällen behöva stötta dina kollegor. I rollen som Operativ Inköpare ingår även att ansvara över att hantera reklamationer samt lageroptimering.
Du kommer även att samarbeta med, produktion, inköpsavdelning samt med våra lokala underhållsberedare och projektavdelning för maskininköp.

Profil
Vi söker en kommunikativ person som gillar att arbeta självständigt. Rollen passar dig som är initiativtagande, analytiskt lagd och gillar struktur. Att agera affärsmässigt och vara stabil i stressituationer är en viktig egenskap. Då arbetet innebär leverantörskontrakt behöver du vara kommunikativ, behärska både svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har,
• Erfarenhet från Logistikbranchen.
- Erfarenhet från inköpsarbeten
- Erfarenhet från tillverkningsindustrin
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
- B-körkort är meriterande
- Erfarenhet av affärssystemet Maximo är meriterande

Ytterligare information
Tjänsten är ett föräldrarvikariat på 1 år med chans till förlängning, tjänsten på heltid
och placeringsort är Södertälje.

Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef Marwan Jobrail: marwan.jobrail@scania.com

Ansökan
Skicka in din ansökan med ditt CV, personliga brev och betygskopior via scania.com senast 8 maj 2024
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-08

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
151 87  SÖDERTÄLJE

Jobbnummer
8635692


Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: