Operativ Inköpare

MediCarrier AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2017-07-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ Inköpare" (publicerad 2018-10-29) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MediCarrier AB i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Om oss
Vill du vara med och arbeta i en samhällsviktig funktion tillsammans medtre engagerade kollegor inom inköp? Då bör du läsa mer! MediCarrier befinnersig just nu i en spännande utvecklingsfas och vi söker en medarbetare för att stärka upp vårt inköpsteam under en mammaledighet.

MediCarrier är Landstingets logistik- och transportföretag, samt sjukhusens och vårdcentralernas externa lager. Det innebär att våra kunder har en stor spridning och omfattar akutsjukhus och vårdcentraler inom Stockholms län, såväl som restauranger och livsmedelsbutiker i skärgården. Vi erbjuder ett brett sortiment om ca 10 000 artiklar. Våra kunder är i första hand Stockholm Läns Landstings förvaltningar, bolag och entreprenörer till SLL. Inköpsavdelningen har en viktig funktion i MediCarrier med ansvar att säkerställa varuförsörjningen till företagets kunder.

Din roll
MediCarriers verksamhet genomsyras av kvalitet och vi utgår alltid frånvåra kunders behov och önskemål så att vi ständigt kan erbjuda kunden rättprodukter och tjänster. Inköpsavdelningens främsta uppdrag är att i närasamarbete med SLL Upphandling kravställa samt utvärdera samarbetet med avtaladeleverantörer. Därtill ansvarar inköpsavdelningen för avrop och för att säkerställastabila leveranser. Som Inköpare har du eget ansvar för ett 80-tal avföretagets leverantörer.

Vi söker en person som är intresserad av att ta ett mammavikariat på 9 månader. Tjänstens omfattning är på 100%

I rollen som Inköpare kommer du utgå från vårt kontor i Spånga och dinahuvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Ansvara för att prognostisera kundernas behov och lägga beställningar för att säkerställa att rätt lagernivåer hålls Löpande kontakt med leverantörer, samt ansvar för löpande förbättringsarbete Uppdatera och underhålla affärssystemet med avtalade artiklar Kvalitetsuppföljning av våra leverantörer Ha ett nära samarbete med landstingets upphandlingsavdelning för kravställning och uppföljning av företagets leverantörer Stödja varumottagningen i avvikelsehantering Aktivt bidra och delta i avdelningens arbete med ständiga förbättringar, enligt konceptet för LEAN
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik ellermotsvarande samt några års erfarenhet från operativt inköp (gärna enligt LOU). Omdu tidigare har arbetat med logistik ser vi detta som meriterande. Vidare hardu god IT-vana och har goda kunskaper i Office-paketet och framför allt iExcel. Vi ser också att du enkelt och obehindrat uttrycker dig väl i tal liksomskrift.

För att lyckas i rollen krävs att du har en god administrativ vana och trivsmed att arbeta med registervård och leveransbevakning. Som person ser vi att dusom söker är noggrann, flexibel och initiativtagande. Arbetet innebär stundtalshögt tempo då vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och kortaledtider ut mot kund, varför det också är viktigt att bibehålla varaktigstruktur. Rollen kommer dessutom omfatta många olika kontaktytor, både interntoch externt, vilket ställer krav på att du som person har ett servicetänk ochen god kommunikativ förmåga.

Vi är en organisation som uppmuntrar till utveckling och ser gärna att dukommer med idéer och har viljan att utveckla rollen och teamet.

Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansökredan idag, dock senast den 7 augusti 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CVsamt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig HR-assistent Sara Hansson på tel: 0725 828 760 (ej tillgänglig under v.30) Facklig företrädare är David Novin påVision, tel: 0704-84 28 11.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
måndag - fredag, 39,5h/vecka Mammavikariat fram till juni 2018

Publiceringsdatum
2017-07-24

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-07
Ange följande referens när du ansöker: 145600
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Hansson sara.e.hansson@sll.se 0725828760

Företag
MediCarrier AB

Adress
MediCarrier AB
Finspångsgatan 44
12612 Stockholm

Kontorsadress
Finspångsgatan 44

Jobbnummer
3613518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MediCarrier AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MediCarrier AB: