Operativ Inköpare

Randstad AB PmcGroup / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB PmcGroup i Göteborg, Linköping, Ystad eller i hela Sverige

PMC Hydraulics AB, som ingår i PMC Group, utvecklar och tillverkar kundspecifika hydraulaggregat och systemlösningar till kunder inom Mobila system samt Marina och Industriella applikationer. Komponentförsäljning, service och support hanteras rikstäckande från någon av våra sju orter i Sverige. Företaget har ca 170 anställda och omsätter drygt 450 MSEK.

Tjänsten som Operativ Inköpare PMC Hydraulics AB ingår i gruppen Supply Chain, Logistik och Operativt Inköp och ingår i ett team om 5 personer som är placerade på två orter i Sverige. Som Operativ Inköpare ansvarar man för inköp av komponenter till egen produktion och mot kundorder, samt för leveransbevakning.

Tjänsten är placerad i Göteborg och är en projektanställning t o m mars 2014.

Publiceringsdatum
2013-03-20

Arbetsuppgifter
• Att anskaffa allt direkt material mot produktionsorder och kundbehov
• Kontrollera pris och ledtid och vid eventuella avvikelser återrapportera till projektinköp som hanterar gentemot mot leverantören
• Leveransbevakning av allt material och hantering av ev tillkommande fraktkostnader
• Ansvara för dimensionering av säkerhetslager, beställningspunkter och lageroptimering
• Ansvara för uppföljning och framtagning av statistik mm
• Att aktivt bidra med kunskap, råd och stöd inom inköpsfunktionen genom att vara en bra lagmedlem

Våra önskemål     

• Gymnasieingenjör och/eller erfarenhet från operativt inköpsarbete och gärna med kompletterande inköpsutbildning t ex SILF
• Erfarenhet från liknande arbete i en internationell miljö
• God förmåga att förmedla information både muntligt och skriftligt samt kunna ta fram nödvändiga beslutsunderlag
• God teknisk förståelse och intresse
• Flytande engelska och svenska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i MS Office är ett krav och mycket goda kunskaper i Excel och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem

Dina egenskaper

• Du är som person drivande, affärsmässig, analytisk och strukturerad, samtidigt som du är ansvarsfull, kundfokuserad och resultatorienterad.
• Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, men har också förmåga att arbeta självständigt.

Rekryteringen sker i samarbete med Randstad. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne Hansson på telefon 072-988 94 05 eller via mail anne.hansson@randstad.se

Din ansökan önskar vi senast den 19 april 2013 och vi arbetar med löpande urval och intervjuer. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne Hansson +46 031-333 52 92

Företag
Randstad AB PmcGroup

Adress
Randstad AB PmcGroup
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
1499459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB PmcGroup

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB PmcGroup: