Operativ enhetschef för lön och system

Partille kommun / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Löneenheten i Partille kommun är en central funktion med ansvar för lönehanteringen och operativt stöd till kommunens verksamheter. Enheten ansvarar även för systemförvaltning och systemutveckling. Som operativ chef för lön och system rapporterar du till HR-chefen som leder HR-avdelningen. HR-avdelningen är organiserad under kommunkontoret.


Publiceringsdatum
2017-12-13

Arbetsuppgifter
Vi letar efter en operativ enhetschef med ansvar för lön och system som drivs av övertygelsen att varje medarbetare är viktig! Vi tänker oss att du förstår vikten av god kommunikation och har bra koll på digitala verktyg och dess möjligheter. Vi ser att du i din roll som operativ chef kommer arbeta nära verksamheten och leda ett team med kompetenta medarbetare, där ni tillsammans utvecklar enheten. Du leder arbetet med att säkerställa ett kvalitativt och tillförlitligt lönesystem samt att medarbetare och chefer i organisationen får snabb och korrekt service. Vi vill även att du är drivande i systemutvecklingen och digitaliseringen av HR-funktionens processer. Det vi kan erbjuda dig är en kommun i framkant med ambitionen att ständigt bli bättre. Tjänsten som operativ enhetschef är en helt ny roll och du kommer tillsammans med HR-chefen och dina medarbetare att få vara med och utforma denna.


Kvalifikationer
Det viktigaste för oss är att du är en närvarande ledare som med ett coachande förhållningssätt skapar delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Vi ser framför oss att du är strukturerad och kan driva flera parallella frågor samtidigt. Du går gärna ner i detaljerna samtidigt som du finner det naturligt att snabbt komma till beslut.
Utöver detta vill vi att du har:

• Flera års vana att leda lönearbete och tidigare erfarenhet av personalansvar
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller motsvarande
• God kunskap om de lagar, regler och avtal som reglerar lönearbetet samt god erfarenhet av lönesystem där erfarenhet av Heroma är meriterande

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: A736902
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Nilsson mats.nilsson@partille.se 0317921147

Företag
Partille kommun

Adress
Partille kommun
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
3852300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: