Onsite supporttekniker till kund

InfoCare / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Linköping, Finspång, Norrköping, Nyköping, Örebro eller i hela Sverige

Vi söker drivna supporttekniker som är serviceminded, drivna och vill framåt för uthyrning till kund

InfoCares kund arbetar inom sjukvården och söker nu flertal supporttekniker som kommer arbeta med installation, service- och supportarbete, främst i Linköping men andra närliggande områden kan bli aktuella. Uppdraget sträcker sig över 2 år och är på heltid.

I uppdrag ingår arbete inom användarstöd, felsökning, administration, implementation m.m. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.

Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slut-användaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt intresse för IT/teknik. Det är mycket meriterande med 1-3 års erfarenhet av liknande tjänster. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.

Erfarenhet av några av dessa kompetensområden är meriterande:


* Windows operativsystem (7/8/10)
* Mac OS X
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Något typ av ärendehanteringssystem

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.

Uppdraget startar 2 maj, ansök därför omgående.

InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda kostnadsfria certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-04-10

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-08
Ange följande referens när du ansöker: 579/451
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Proffsit@infocare.se

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
58222
58222 0580

Kontorsadress
582 22

Jobbnummer
3431333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: