Onsite Servicetekniker sökes till IT-avdelningen

Reitan Servicehandel Sverige AB Reitan Servicehandel Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Reitan Servicehandel Sverige AB Reitan Servicehandel Sverige AB i Stockholm, Skövde, Växjö, Malmö eller i hela Sverige

Reitan Servicehandel Sverige AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 520 butiker. Reitan Servicehandel har under de senaste tre åren haft en enorm framgång på den svenska marknaden med en jämförbar tillväxt på över 25 procent. Reitan Servicehandel har ett samarbetsavtal med Shell/St1 vilket innebär att Reitan Servicehandel ansvarar för driften på över 100 bensinstationer under varumärket 7-Eleven.
Reitan Servicehandel Sverige AB ingår i norska Reitangruppen som bedriver verksamhet i hela Skandinavien med försäljning bland annat inom koncepten Rema 1000, Narvesen, Pressbyrån och 7-Eleven. Årlig omsättning för gruppen är ca 70 miljarder SEK.
Då vår nuvarande onsite servicetekniker skall gå vidare till nya arbetsuppgifter söker vi nu efter hans ersättare. Rollen innebär främst att serva medarbetare gällande datorer, telefoner, program och system. Du arbetar med allt från inköp av teknisk utrustning, support, reparationer, garantier, felsökningar till enklare administration.  Målet med tjänsten är att ge snabb och rätt hjälp, och att ständigt sträva efter att effektivisera och utveckla, såväl teknik som användandet av denna.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
• Inköp av teknisk utrustning
• Support och användarhjälp av PC, mobiltelefoner, skrivare, projektorer etc.
• PC Support inom Windows XP och Windows 7, installationer, funktioner, felsökning och användarfrågor
• Användarsupport inom Office 2007, Lotus Notes 8.5, Internet Explorer och div. klient server program
• Microsoft Windows Server 2003, Drift av ca 10 servrar, kontohantering (Active Directory), administration, group policys, login script osv.
• Ärendehantering Service desk
• Enklare administration kring trådat och trådlåst nätverk  (LAN, WiFi)
Då rollen tillhör en stöd/service funktion, är det viktigt att du trivs med att arbeta med service, och att  hjälpa och utveckla andra i deras användande av teknik. Du är utrustad med ett positivt och öppet sinne, är lyhörd och har ett gott tålamod. Dessutom är du analytisk, lösningsorienterad och har sinne för ordning och reda och struktur.
Relevant utbildning är gymnasieutbildning inriktning data/IT. Viktigast är dock du har ett genuint intresse för teknik och datorer och de möjligheter de skapar för företaget. Språkmässigt, behärskar du det svenska och engelska språket i tal och skrift. Meriterande är även om du har förståelse för såväl det norska som danska språket.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Gustav Almqvist, 08-587 490 04 alt Sofie Sjöqvist, 08-587 491 52. Din ansökan med CV skickar du via länken i denna annons senast den 24 oktober.  Tjänsten skall tillsättas snarast. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-10-12

Arbetstider och omfattning
Tillvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Reitan Servicehandel Sverige AB Reitan Servicehandel Sverige AB

Adress
Reitan Servicehandel Sverige AB Reitan Servicehandel Sverige AB
Box 301 85
10425 Stockholm

Jobbnummer
1052823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Reitan Servicehandel Sverige AB Reitan Servicehandel Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Reitan Servicehandel Sverige AB Reitan Servicehandel Sverige AB: