Områdessamordnare till SOS Alarm i Falun

SOS Alarm Sverige / Organisationsutvecklarjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Falun, Västerås, Uppsala, Örebro, Karlstad eller i hela Sverige

Områdessamordnare till SOS Alarm Falun

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla. I förändringsarbetet står ledarskap och kompetensutveckling i fokus på våra SOS-centraler. Vi söker nu en områdessamordnare till vår central i Falun som på områdeschefens uppdrag bistår områdets ledningsgrupp med administrativa uppgifter kring t.ex. leverans samt med kvalitets- och säkerhetsarbete.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

• Bistå områdets ledning med administrativa uppgifter samt kvalitets- och säkerhetsarbete
• Delta i och vid behov driva projekt inom området på uppdrag av områdeschefen
• Medverka vid introduktion/handledning av nyanställda samt vid behov medverka vid interna utbildnings- och utvecklingsaktiviteter

Du rapporterar till områdeschef.

VI SÖKER DIG

• Som har erfarenhet av projektledning
• Som har god förmåga för att kommunicera i tal och skrift
• Som är van att arbeta självständigt men också i team
• Som har god vana av att arbeta i olika system och Officepaketet
• Som tar till dig och agerar utifrån SOS Alarms värderingar att vara professionell & empatisk samt ansvarstagande & samverkande
• Som vill utvecklas i en samordnande roll i ett företag i förändring och arbeta mot vår mission om att bli navet som skapar trygghet och säkerhet

Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper. Som person har du gott omdöme, är flexibel och initiativrik. Du är social och genuint intresserad av människor. Du ska ha förmågan att växla mellan hög och låg arbetsbelastning. Arbetsuppgifterna kräver god samarbetsförmåga både internt och externt. Vi ser att du är lösningsorienterad, strukturerad och kan hantera snabba förändringar.

REKRYTERINGSPROCESSEN

När vi gör det första urvalet bland inkomna ansökningar tittar vi på samlad kompetens utifrån personligt brev anpassat till sökt tjänst och CV. Efter ett första urval ges utvalda sökande möjlighet att genomföra två arbetspsykologiska tester. Syftet med testerna är att vi objektivt ska kunna de kartlägga faktorer som är viktiga för den aktuella tjänsten. Utifrån en samlad helhetsbedömning bokar vi in kandidater till en individuell intervju. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, senast 5 april 2017. Urval och intervjuer sker löpande. Beräknat tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten, kontakta Platschef Elke Herbst 010-140 81 27. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsspecialist madeleine.siggelow@sosalarm.se

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-03-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Lugnetleden 3
79138 Falun

Kontorsadress
Lugnetleden 3

Jobbnummer
3384095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: