Office Manager/Management Assistant

tng / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos tng i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Bollebygd, Alingsås eller i hela Sverige

Straumann, med huvudkontor i Schweiz, är en global ledare inom oral implantologi, protetisk tandvård och vävnadsregenerering. Straumann är det enda företaget som erbjuder lösningar från benuppbyggnad och parodontal regeneration, genom implantat och distanser, till individuellt anpassade och framställda keramiska inlägg, kronor och broar via Straumanns digitala lösningar, CAD/CAM. Genom att erbjuda den ultimata teknik och service, syftar Straumann att vara den självklara samarbetspartnern för tandvården och deras patienter. Straumanns implantat och instrument tillverkas i Schweiz och produkter för vävnadsregenerering produceras i Sverige. Med dotterbolag i 22 länder och distributörer i 50 har Straumann mer än 2200 anställda runt om i världen.
www.straumann.com
 Office Manager / Management Assistant, Straumann Nordic Hub
Som VD-assistent är ditt ansvarsområde att ge VD och övriga ledningsgruppen den service och avlastning som krävs för att de ska kunna utföra sina uppgifter på ett effektivt sätt. Du är delaktig i hela processen och kommer också vara ett ansikte utåt när så krävs.
Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter;
• Vara VD behjälplig med korrespondens, skapande av presentationer, korrekturläsning och sedvanliga sekreteraruppgifter.
• Delta i ledningsgruppens arbete, ansvarig för agenda och tidplan, konferensbokningar och andra förberedelser. Det kan även gälla för andra konferenser eller seminarier och utbildningar.
• Översättning svenska-engelska och engelska-svenska
• Vid behov, resebokningar för ledningsgruppen, externa leverantörer och/eller kunder i samband med event.
• Beställning av kontorsmaterial, visitkort och säljmaterial.
• Hantering av allmänna mail, kontaktperson för kontorsgemensamma leverantörer och kontorsservice.
• Kan förekomma viss administration i samband med anbudssammanställning.
• Skapande och administration av nyhetsbrev och intranet för Sverige.
• Hantering av dokument och arkivering i system och mappstrukturer.
• Förberedelse för styrelsemöten.
• Det kan förekomma administration i CRM (SAP).
Du har stor möjlighet att påverka innehållet och upplägget i ditt arbete. Du har din arbetsplats på det svenska huvudkontoret för den nordiska huben i Göteborg. Enstaka planerade resor kan förekomma, speciellt i samband med möten eller konferenser som du själv ansvarar för att planera. Du rapporterar till VD, som också utgår från Göteborg. Du kommer till ett glatt och motiverat team vilka kommer att ge dig ett varmt mottagande. 
Denna tjänst är en rekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund, Straumann.
Din bakgrund och profil
För att trivas och bli framgångsrik måste du tycka om att alltid ge service. Din förmåga att skapa kontakt med människor och bygga relationer är en given förutsättning för din framgång. Du är en kommunikativ och lyhörd person som trivs i en dynamisk, växande organisation med högt tempo.
Det formella kravet är att du har minst 5 års yrkeserfarenhet med motsvarande ansvarsområden, gärna i en internationell miljö. Du behärskar såväl svenska som engelska flytande i tal och skrift, då det är ditt ansvar till stor del att den kommunikation som lämnar företaget är korrekt. Ytterligare språk är meriterande. Du behärskar också Office, Lotus Notes och CRM-system, gärna SAP.
Som person är du affärsdriven och har förmåga att företräda företaget på ett professionellt sätt. Du har också förmåga att bidra till ett framgångsrikt team. Självklart är du också bland annat självständig och målorienterad med en hög integritet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Rydbacken, 031-761 22 25. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
TNG samarbetar med många ledande bolag och erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier. Störst är vi inom områdenadata/IT,kundtjänst/administrationochekonomi/HR/lön. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping.

Publiceringsdatum
2011-09-07

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Rydbacken, +46 031-7612225

Företag
TNG

Adress
TNG
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm

Jobbnummer
1022849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från tng

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos tng: