Office manager

Baksthlmhk AB / Receptionistjobb / Stockholm
2017-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Office manager" (publicerad 2018-01-16) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Baksthlmhk AB i Stockholm

Vi är ett arkitektkontor som växer och därför söker vi en person som kan stödja oss i enklare administrativa uppgifter och som ansvarar för att allt är schysst och trevligt på kontoret. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Kontors sekreterare (svara på generella mail, svara i telefonen mm), löpande
• Enklare ekonomi arbetsuppgifter (rapportera löner månadsvis, fakturera månadsvis, hantera kvitton för manuella utlägg löpande)
• Uppdatera våra sociala kanaler (facebook, instagram, twitter etc), veckovis
• Förbereda presentationer enligt en mall, veckovis
• Ser över kontoret att det är fräscht (handla frukt mm, göra kaffe osv), löpande
• Uppdaterar vår projektvägg genom att printa ut senaste projekten och fästa på väggen), månadsvis
• Har en liten budget där du får bestämma en avsmakning av diverse delikatesser och dryck. Månadsvis

Vi ser gärna att du är en social och glad person som har ett öga för detaljer. Vi tror även att erfarenhet och intresse för design är något som är viktigt för tjänsten då det även finns kreativa arbetsuppgifter i tjänsten (uppdatera sociala medie kanaler och projektväggen). Vidare tror vi att god datorvana är ett måste och erfarenhet får eventbranschen är ett stort plus. Sammanfattningsvis vill vi att du har följande erfarenhet/intressen:

• Minst 2 års erfarenhet som sekreterare
• Gärna erfarenhet som grafiker och/eller stort intresse för sociala medier
• God datorvana (powerpoint, adobe och andra grafiska program)
• Öga och intresse för detaljer
• Erfarenhet från event branschen är ett plus

Bakgrund:
Stockholm Hongkong (Byrån för Arkitektur och Konstruktion Stockholm Hongkong AB) är ett arkitekt och konstruktions bolag som växer. Vi startades för snart 3 år sedan av 3 delägare som tyckte att man kunde göra vissa saker bättre och mer effektivt inför en nybyggnation.

Nubild:
Vi finns även i Köpenhamn (1 person) och Belgrad (5 personer). Stockholms kontoret är huvudkontoret och vi är för närvarande 4 heltidare och 1 deltidare som arbetar.

Framtid:
Vi kommer bli ca 10 personer i Stockholm inom ett par år och minst lika många i Belgrad. Vår ambition är även att öppna kontor i Amsterdam och Moskva inom ett par år.

Kontoret:
Vi sitter på en hörnlokal i Kungsholmen med stora fönster mot Polhemsgatan. Det är ett öppet kontorslandskap som renoverades för ett år sedan.

Varaktighet, arbetstid
Det är nu en halvtidstjänst som erbjuds och i framtiden kan den utökas upptill heltid. 40%-60%

Publiceringsdatum
2017-12-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-13
Ange följande referens när du ansöker: Office manager
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Azad Baban azad@stockholmhongkong.com

Företag
Baksthlmhk AB

Adress
Baksthlmhk AB
Polhemsgatan 8
11236 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 8

Jobbnummer
3855189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Baksthlmhk AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Baksthlmhk AB: