Office Coordinator/ Executive assistant

Ogunsen AB (publ) / Administratörsjobb / Stockholm
2023-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Office Coordinator/ Executive assistant" (publicerad 2023-06-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vi på SJR har fått förtroendet att hjälpa Anthropocene Fixed Income Institute (AFII) att rekrytera en Office Coordinator/ Executive assistant till deras kontor i Stockholm.

AFII är en ideell global organisation som stöds av filantroper och har som uppdrag att stärka räntemarknadernas möjligheter att driva global klimatomställning. AFII har idag kontor i Stockholm och London och är totalt 12 medarbetare. Du kommer till ett samarbetsorienterat och vänskapligt team som känner stort engagemang för uppdraget.

Publiceringsdatum
2023-06-26

Om tjänsten
I rollen som Office Coordinator/ Executive Assistant har du det dagliga ansvaret för att samordna och stödja organisationen med administrativa uppgifter som rör ekonomi, IT och HR . Du rapporterar till Head of Operations and Finance baserad i Portugal och stödjer Vd:n med administrativa uppgifter. Din tjänst utgår från Stockholmskontoret i Gamla stan och du har även möjlighet att arbeta viss del på distans. Större delen av organisationen arbetar från kontoret i London och du har även kollegor i andra länder. Därav kommer du att ha många kontaktytor både externt och internt digitalt på både engelska och svenska.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för finansiell administration

• Vara kontaktperson för våra redovisningsbyråer i Sverige och Storbritannien

• Ansvara för administrativa uppgifter som rör Stockholmskontoret och även stödja Londonkontoret med administrativa uppgifter

• Stödja koordinering av webbseminarier (med hjälp av Zoom, MS Teams eller andra videokonferensverktyg) och personliga möten/evenemang

• Vara den primära kontaktpunkten för leverantörer

• Hjälpa teamet att följa processer och policys

• Vara den primära kontaktpersonen för den externa IT-leverantören och ge stöd till teamet när det gäller IT-frågor

• Ansvara för HR-administration och onboarding av nyanställda medarbetare

Bakgrund
Vi söker dig med akademisk utbildning eller dig med några års erfarenhet från en liknande roll. För att klara tjänsten krävs utmärkta färdigheter i skriftlig och muntlig kommunikation på både svenska och engelska. Du behärskar olika programvaror som Microsoft 365 (Excel, PowerPoint, Word, Outlook) och verktyg för videokonferenser online.

Som person är du välorganiserad, detaljorienterad med god förmåga att följa processer och rutiner. Du har mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och kan driva ditt egna arbete framåt.

Meriterande för tjänsten är en akademisk utbildning och intresse för att utveckla kunskaper inom ekonomi och redovisning. Det är även meriterande om du har kunskap om miljöfrågor, klimatförändringar, klimatfinansiering och hållbarhet.

Så ansöker du
I denna rekrytering har AFII valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Viola Hammar på 076-647 16 58 (tel:076-647%2016%2058) alternativt Charlotta Ezitis Holmström på 076-647 16 57 (tel:076-647%2016%2057). Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-07-10. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Om AFII
Anthropocene Fixed Income Institute (AFII) is a global non-profit organisation with a mission to empower fixed income markets to drive global climate transition at speed and scale.

The AFII strategy is three-fold: (1) "Initiate movement" by creating cutting edge, intellectually robust ideas and research on how to shift fixed income markets to support climate change; (2) "Accelerate movement" by converting ideas into practical solutions for investors to make better decisions when investing in climate change; and (3) "Generate volume" of fixed income capital flows to climate-friendly investments through targeted communications, advocacy and outreach.

AFII is entering into an exciting new phase of development and growth since its launch in 2020. AFII aims to become a highly specialised, market-driven organisation in the non-profit domain where the output and style of AFII's work will be in line with Tier 1 investment banks. The team is collaborative, driven and friendly, excited by our mission to have a positive impact on climate change.

TITEL: Office Manager/ Executive Assistant

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
7915648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):