Office Assistant

Stockholm International Peace Research Insti / Receptionistjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm International Peace Research Insti i Solna

Du kommer att vara en del av en unik plattform för forskare från olika länder där forskning och möten på hög nivå tillhör vardagen. Du blir en uppskattad kollega i vår organisation där ditt bidrag som Office Assistant är oerhört viktigt för intrycket av SIPRI.

Som Office Assistant har Du det övergripande ansvaret för att se till att driften av kontoret fungerar smidigt och effektivt.

Det är en bred tjänst där dina arbetsuppgifter bland annat är:

• Ansvar för att kontoret alltid är representativt och iordningställt;
• Ansvar för telefonväxel, allmän e-postadress och posthantering;
• Ta emot besökare av alla slag på ett professionellt sätt;
• Administrera nyckel- och larmsystem;
• Kontaktperson för alla leverantörer;
• Bistå personal- och ekonomiavdelningen med administrativa uppgifter;
• Assistera vid event, t.ex. beställa catering, förbereda och städa av mötesrum och andra typer av praktiska tjänster;
• Assistera kommunikationsavdelningen med uppdatering av kontaktlistor; och,
• Övriga administrativa ad hoc-uppgifter.

Du kommer att tillhöra avdelningen för Operations som består av fem personer och du rapporterar direkt till den administrativa chefen.

Om du motiveras och stimuleras av att tillhöra och bidra till framgången för en spännande forskningsorganisation som ligger i framkant inom sitt område och som har omfattande internationella kontakter och besök är du den Office Assistant vi söker.

På SIPRI är servicefunktionen strategiskt viktig och en av nycklarna till institutets framgång. Det är av stor vikt för den dagliga verksamheten att institutet kan garantera högklassig assistans genom smart, smidigt och effektivt stöd och tillförlitlig administration.

Vi söker dig som har:
• förmåga att både se helheten och att få detaljerna rätt
• är bra på att planera och bekväm med att göra flera saker samtidigt
• lätt för att ta initiativ när det behövs
• goda kunskaper i både skriftlig och muntlig kommunikation på såväl svenska som engelska;
• goda kunskaper i Excel och Word;
• gymnasieutbildning eller motsvarande; och
• dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2017-06-07

Dina personliga egenskaper
• Självständig och initiativtagande;
• Mycket organiserad och uppmärksam på detaljer;
• Förmåga att agera avspänt och professionellt med människor på alla nivåer;
• Intresserad av SIPRI's arbete (kännedom om institutets arbetsområde är ett plus men inte ett krav);
• Samarbetsvillig, lättsam och flexibel.

Stockholms internationella fredsforskningsinstitut (Stockholm International Peace Research Institute, SIPRI) rankas återkommande som ett av världens mest inflytelserika forskningsinstitut för frågor rörande fred och säkerhet. SIPRI bedriver policyrelevant och tillämpad forskning om fred, konflikt, utveckling och säkerhet och anordnar regelbundet både stora konferenser och mindre exklusiva möten. SIPRI är känt över hela världen för sina publikationer; inte minst "the SIPRI Yearbook". Medan institutet är baserat i Stockholm är personalen internationell och arbetsspråket engelska.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är heltid med start 15 augusti eller snarast därefter. Vi tillämpar provanställning.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-26

Kontakt
Maria Kaemmerle kaemmerle@sipri.org
Helena Berger berger@sipri.org

Företag
Stockholm International Peace Research Insti

Adress
Stockholm International Peace Research Insti
Signalistgatan 9
16972 SOLNA

Kontorsadress
Signalistgatan 9

Jobbnummer
3543304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm International Peace Research Insti

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm International Peace Research Insti: