Oasmia söker Administratör till Clinical Development och Regualt

Oasmia Pharmaceutical AB / Apotekarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oasmia Pharmaceutical AB i Uppsala

Till vår avdelning Clinical Development och Regulatory Affairs söker vi en Administratör.

Oasmia utvecklar en ny generation av läkemedel inom human- och veterinäronkologi. Produktutvecklingen syftar till att framställa nya formuleringar av väletablerade cytostatika som i jämförelse med befintliga alternativ har förbättrade egenskaper, mildare biverkningsprofil samt bredare användningsområden. Produktutvecklingen bygger på egen forskning inom nanoteknik och egna patent. Bolaget registrerades 1999 och finns i Uppsala. Oasmia är noterat vid NASDAQ New York, NASDAQ Stockholm och Frankfurt Stock Exchange.

Oasmia Pharmaceutical AB:s verksamhet expanderar i snabb takt. Bolaget producerar läkemedel för försäljning och för kliniska prövningar i den egna anläggningen i Uppsala. Vi hanterar både humanläkemedel och veterinärläkemedel.

Clinical Development avdelningen (CD) består av 2 personer och Regulatory Affairs avdelningen (RA) består i dag av 5 personer. Vi söker en Administratör som kan avlasta avdelningarna med administrativa uppgifter och sköta det administrativa runt kliniska prövningsansökningar. På sikt kan tjänsten komma att utvecklas.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

• Hantera, dokumentera och strukturera studiematerial från kliniska prövningar för arkivering.
• Hantera, dokumentera och strukturera regulatoriska dokument (dokumentation som har skickats till och emottagits från myndigheter och etikkommittér) för arkivering i RA:s arkiv.
• Hålla interna arkiveringsfiler på CD och RA uppdaterade. Detta sker huvudsakligen i Excel.
• Granska och kvalitetssäkra regulatorisk dokumentation.
• Delta i utvecklingen och upprätthållandet av SOP:ar inom sitt ansvarsområde
• Arbeta i enlighet med gällande rutiner samt följa ICH, GCP och EMA's riktlinjer vad gäller arbete med dokumentation.
• Vara delaktig i CD:s och RA:s projekt och ge administrativt stöd till avdelningens anställda
• Hantera avdelningarnas resebokningar vid behov
• Rapportera om projektstatus till chef för respektive avdelning (CD och RA).

Publiceringsdatum
2018-10-10

Erfarenhet
Kvalifikationer
Högskoleexamen (gärna inom naturvetenskap eller Life Science så som farmaceutisk vetenskap eller biomedicin).
Du ska behärska det svenska och engelska språket väl.
Du ska ha mycket god datorvana, framför allt i Microsoft Officeprogrammen.

Önskvärt:

Kunskap om läkemedelsrelaterad dokumentation (GxP) är ett plus.
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete.
Det är en fördel om du kan ryska då vi hanterar mycket rysk dokumentation.

EGENSKAPER

Du är noggrann och uppmärksam på detaljer, ambitiös, effektiv och är bra på att organisera och hålla ordning. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du ska kunna hantera sekretessbelagd information. Du har förmåga att arbeta självständigt och i enlighet med instruktioner.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning på 6 månader tillämpas.

Tjänsten är förlagd till Oasmias huvudkontor på Vallongatan 1 i Uppsala.

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan omgående dock senast den 1 november. Om du har några frågor om tjänsten, var god kontakta Nina Heldring eller Mikael Asp på 018-50 54 40.

I samband med att du skickar in din ansökan kommer Oasmia att behandla dina personuppgifter, för mer information om vår hantering av dina personuppgifter vänligen se vår personuppgiftspolicy på oasmia.se.

Ansökan skickas till jobb@oasmia.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-01

Företag
OASMIA PHARMACEUTICAL AB

Kontorsadress
VALLONGATAN 1

Jobbnummer
4394832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oasmia Pharmaceutical AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oasmia Pharmaceutical AB: