Nyfiken verksamhetscontroller inom äldreomsorg och funktionsneds

Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Arbetsplatsbeskrivning
Den administrativa avdelningens övergripande uppdrag är att stödja nämnd, förvaltningsledning och enhetschefer i att genomföra sina uppdrag och nå förväntade resultat.

Vi samordnar och kvalitetssäkrar den förvaltningsgemensamma styrnings- och resultatrapporteringen, samt säkerställer att god kvalitet uppnås i våra verksamheter.

Avdelningen är organiserad i fyra team: controllerteamet, HR-teamet, nämnd- och kansliteamet samt lokal- och IT-teamet. Avdelningen har ett teambaserat arbetssätt, vilket innebär att vi utifrån verksamheternas behov sätter samman tvärprofessionella team för att öka effektiviteten i de uppgifter vi har.

Vi är ett 20-tal medarbetare som arbetar i nyrenoverade lokaler på Stadsdelsförvaltningen i Björkhagens centrum, mycket nära den gröna linjens tunnelbana.

Vi söker nu en verksamhetscontroller till avdelningens controllerteam med inriktning mot äldreomsorg och funktionsnedsättning.

Publiceringsdatum
2017-09-05

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att stödja, säkerställa och utveckla kvaliteten inom verksamhetsområdena äldreomsorg och funktionsnedsättning inom Skarpnäcks stadsdelsförvaltning. Du driver både strategiska och operativa frågor i nära samarbete med ansvariga chefer, politiker och utförare. Du kommer att vara direkt underställd administrativ chef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att:

- Genom dialog och analys stödja och vara behjälplig på förvaltnings- avdelnings- och enhetsnivå vid upprättande av verksamhetsplaner, tertialrapporter, verksamhetsberättelser och internkontroll.
- Stötta chefer inom verksamhetsområdena äldreomsorg och funktionsnedsättning, samt samordna det systematiska kvalitetsarbetet i vårt styr- och uppföljningssystem.
- Stödja ansvariga avdelningschefer i verksamhets, metod- och kvalitetsutveckling, samt arbeta med utrednings- och uppföljningsuppdrag.
- Samordna, utveckla och genomföra verksamhetsuppföljningar av verksamheter på entreprenad och egen regi inom äldreomsorg och funktionsnedsättning. -
- Delta som avdelningens representant i olika nätverk.
- Vi för en nära dialog med våra politiker och du kommer även att arbeta med att ta fram beslutsunderlag till vår nämnd genom att svara på remisser, skriva rapporter och göra utredningar.
- Du kommer ha omvärldsbevakning inom våra verksamhetsområden, samt medverka i stadsövergripande projekt och utvecklingsarbeten.
- Du kommer att vara en viktig stödfunktion i förvaltningens strävan efter att konsekvent styra verksamheterna mot de resultat och förbättringar vi vill skapa för våra medborgare.

Vi erbjuder en möjlighet att utveckla dina kunskaper i praktiken. Du kommer att samarbeta med många olika yrkesroller och få en god insikt i samarbetet mellan tjänstemän och politiker. Du arbetar nära stadsdelsdirektör och administrativ chef.

Kvalifikationer
Avslutad relevant akademisk examen eller motsvarande som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig.

Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med kvalitets- och utvecklingsarbete, verksamhetsstyrning, verksamhetsuppföljning och analys inom en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet

God förmåga att stötta och processleda verksamheterna i analyser av uppnådda resultat, som en del i styrning och uppföljning av verksamheterna.

Meriterande om du arbetat med liknande verksamhetsfrågor.

Meriterande om du har erfarenhet av stadens webbaserade lednings- och styrsystem och eller arbete med mål och resultatbaserad styrning

• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

Goda kunskaper i Officepaketet

Som person behöver du vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad och uppskatta att arbeta självständigt samt ta egna initiativ

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Som anställd har du flextid, friskvårdstimme och tillgång till motionslokaler. Du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-01-05 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 2017/5942
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Callenmark 08-508 150 14
Susanna Nytell 08-508 150 29

Företag
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen
Björkhagsplan 6
12117 Johanneshov

Kontorsadress
Björkhagsplan 6

Jobbnummer
3680987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen: