Nyfiken och driven ekonomiassistent till Göteborg!

Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du jobba med ekonomi och reskontrafrågor tillsammans med ett härligt gäng kollegor? Har du några års erfarenhet och är nyfiken på nya utmaningar? Ja, då är detta rollen för dig! Urval sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan slutdatum så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att jobba med och ansvara för daglig administration samt avstämning av leverantörsreskontra och utbetalningar enligt företagets policy. Du arbetar med ett stort flöde av fakturor. Du kommer att vara aktivt delaktig i ständig förbättring och förenkling av arbetssätt och processer i enlighet med företagets behov och önskemål.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Fakturahantering av alla inkommande fakturor inklusive post, mail, scanning och utskrifter
• Bokning av varumottag till lager
• Attestkontroll, kontering och bokföring av fakturor
• Administration av utbetalningar till agenter och leverantörer enligt policy
• Kontroll och administration av förskott, kommissioner och ev. restposter
• Avstämning av leverantörsreskontra och relaterade konton mot huvudbok
• Ansvar för att skapa och uppdatera detaljerade rutinbeskrivningar och manualer
• Backup och stöd för ansvarig för kundreskontra och ekonomiansvarig
• Behjälplig med i övrigt förekommande uppgifter efter behov

Tjänsten är tänkt att ersätta en av medarbetarna på vikariat under en föräldraledighet på ca 12 månader.

Om företaget
Vår kund är ett handelshus i Göteborg med ca 25 medarbetare.
Du kommer att jobba på ekonomiavdelningen som består av 5 härliga kollegor med god stämning och högt i tak.

Mer information om kundföretaget erhåller du vid eventuell intervju.

Din profil
Skallkrav:
• Erfarenhet av ekonomi/reskontra minst 3 år
• Som lägst gymnasial utbildninginom ekonomi
• Svenska & Engelska i tal och skrift
• Kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Excel

Meriterande:
• Erfarenhet av liknande bransch (handelsbolag)

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är noggrann, nyfiken, driven och självgående. Om du trivs i en miljö där du får använda din energiska förmåga liksom ta egna initiativ och fungera som en problemlösare, är detta en tjänst för dig.

Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Start: September
Omfattning: Heltid, visstidsanställning 12 månader
Arbetstid: Dagtid 8-17
Ort: Göteborg, Billdal

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-07-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-25
Ange följande referens när du ansöker: 12686
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrietta Bolander Henrietta@framtiden.com 0704-449045

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3611453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: