Nu söker vi en medarbetare till vår IT-Servicedesk

Hemtex AB / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemtex AB i Borås, Alingsås, Partille, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vi som jobbar på Hemtex brinner för att hjälpa människor att skapa ett trivsamt och inspirerande hem, därför erbjuder vi ett brett och inspirerande utbud av kvalitetsprodukter till bra priser. Hemtex grundades 1973 och är idag en av Sveriges främsta detaljhandelskedjor inom heminredning med rötterna stadigt förankrade i Sveriges textilhuvudstad, Borås. Vi har närmare 130 butiker och en växande e-handel i Sverige, Finland och Estland. Sedan 2019 är Hemtex en del av det norska bolaget Kid interiör. Kid/Hemtex gemensamma sortiment går därmed att handla i hela fyra länder och tillsammans har vi ca 280 butiker.

IT-avdelningen på Hemtex har påbörjat en förflyttning mot innovativa, moderna tekniker och processer, molnbaserad IT och SaaS-lösningar. Vi söker nu ytterligare en medarbetare till vår IT-Servicedesk!

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en kreativ och trivsam arbetsplats med möjlighet till yrkesmässig utveckling. Hos oss på Hemtex råder en god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur där du ges möjlighet att påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör.

Som tekniker på IT verkar du i hela verksamheten och tillhör den nordiska IT-avdelningen. Du ansvarar för intern support och servar medarbetare, både på kontor, lager och i våra butiker, i alla våra fyra länder: Sverige, Norge, Finland & Estland. I tjänsten ingår en roterande beredskap där man under förbestämda perioder förväntas vara tillgänglig utöver ordinarie kontorstid.

Rollen arbetar både strategiskt och operativt nära IT-chef och övrig verksamhet. Förutom det administrativa arbetet med IT-Servicedesk ges möjlighet att involvera sig löpande i verksamhetsutveckling.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta emot interna supportärenden via telefon och ärendeystem
• Hantera dagligt systemstöd till medarbetare och butik
• Tekniskt underhåll och felsökning av fysiska klienter och kringutrustning.
• Aktivt arbeta med förebyggande åtgärder för att förhindra att fel uppstår/återkommer
• Administrativt arbete i Active Directory, affärssystem och POS.
• Felsökning och åtgärd av nätverk och IT-utrustning samt driftstörningar i mjukvara, hårdvara och system.
• Hantering av öppning, flytt och stängning av butiker samt nyanställningar
• Installation av datorer och programvara, samt support av dessa.
• Kontakt med våra leverantörer

Din profil

För att trivas hos oss är du idérik, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel.

Den här tjänsten passar dig som sätter användarna i fokus. Du är en problemlösare som på ett pedagogiskt sätt vägleder och delar med dig av dina kunskaper till de som behöver din hjälp. Med ditt förtroendeingivande förhållningssätt har du förmåga att skapa lugn i hektiska situationer. Du gillar att arbeta både individuellt samt som en del av en grupp och är väl införstådd med vikten av dokumentation.

För att nå framgång i tjänsten krävs bred teknisk kompetens och erfarenhet av support och service med betydande IT-teknisk inriktning gällande hårdvara, mjukvara, IT-system, IT-processer och ITIL. Erfarenhet från arbete i butik och kundservice är starkt meriterande.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av avancerad IT-Servicedesk och kundservice
• Dokumenterade IT-tekniska kunskaper inom hårdvara och mjukvara
• Erfarenhet av att arbeta crossfunktionellt och inom verksamhetens alla delar
• Ett kommunikativt sätt och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• En stark vilja att ge god service!

Det är meriterande om du behärskar norska och finska språket.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi efter mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser.

Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten kontaktar du vår IT-Servicedesk manager Charlotte Johansson, Telefonnummer: 033-206903 . Varmt välkommen att söka tjänsten, senast den 10 januari.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hemtex AB (org.nr 556132-7056)

Jobbnummer
8355534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemtex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemtex AB: