Nu söker vi en Logistikansvarig till Klättermusen i Åre

Manpower AB / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med Logistik och är redo för nya utmaningar i fjällmiljö



Klättermusen har sedan 1984 tillverkat slitstarka outdoor-produkter, i form av kläder och ryggsäckar.
Företaget är baserade i Jämtland med vildmarken utanför kontoret. Där finner de sin inspiration för att leva och skapa. En grundtanke är för Klättermusen är att hur de gör sina produkter är lika viktiga som produkten själv.
Klättermusens mål är att tillverka högkvalitativa produkter med minsta möjliga påverkan på naturen och vår planet.

Huvudkontoret är placerat i Åre och företagets huvudlager i Borås samt en HUB i Hong Kong som servar de asiatiska distributörerna. Företaget har tre huvudsäljkanaler distributörer/generalagent, butiksåterförsäljare och egen försäljning via webshop.
Försäljning sker över hela världen med distributörer i Kina, Japan, Korea, Taiwan, Israel. I Europa sker försäljningen via generalagent och direkt till butiksåterförsäljare. Utöver detta har de även direkt webförsäljning i Europa, Asien & Nordamerika.

Klättermusen behöver omgående en logistikansvarig för att samordna och organisera kontakt med leverantörer och fabriker samt säkerställa leveranser av säsongsordrar från fabrik till lager/HUB och vidare till slutkunder.

Arbetet sker inom vårt s.k. Infrastructure team, vilka hanterar allt från lagerhantering till utleveranser och säljsupport, där också nära samarbete finns med produktionsteamet samt ekonomiavd/CFO.

Att logistikfunktionen fungerar tillfredsställande är av yttersta vikt för företaget. Därför ställs höga krav på dig som logistikansvarig vad gäller noggrannhet och kunskap. I rollen ingår även personlig kontakt med andra människor, såväl kunder som partners och myndigheter, vilket innebär att en professionell framtoning i både skrift och tal på engelska är ett måste.

Uppdraget beräknas pågå i cirka tre månader med chans till förlängning eller övertag av kund.

Om du älskar friluftsliv och har driv samt kompetens inom Logistikområdet är det här jobbet för dig!



Logistiktjänsten:

* Löpande kontakt med företagets fabriker för färdigställning av hemtagsordrar.
* Löpande kontakt med fraktpartners kring leverans och tullfrågor.
* Löpande kontakt med Lagerpartner och HUB för inleverans av ordrar, införtullning mm.
* Ansvarig för utleveranser av ordrar till företagets asiatiska distributörer, inkl. orderbekräftelser, fakturering och leverans.



Vem är du?

Vi söker dig som har:

* Relevant erfarenhet och utbildning, där branscherfarenhet är meriterande.
* Har erfarenhet/arbetat med Microsoft Dynamic NAV (Navision), alternativt motsvarande program.
* God kunskap i ekonomisystemsarbete när det gäller orderhantering, uppföljning och rapportering.
* Goda kunskaper i Microsoft office, speciellt excel.
* Kundorienterad med erfarenhet av kundhantering och de utmaningar det innebär.
* Erfarenhet av tullfrågor, tullhantering och leveransdokumentation.
* Erfarenhet och kunskap kring Letter of Credits/Remburs-hantering vid internationell handel.
* Flytande i engelska och svenska i både tal och skrift.
* Branschkännedom och produktkännedom om Klättermusen och deras produkter är meriterande.

Publiceringsdatum
2017-08-07

Dina personliga egenskaper
* Stor ansvarskänsla.
* Strukturerad, självgående och kommunikativ.
* Lätt att sätta sig in i processer.
* Kunna jobba både i team och självständigt.
* Förmåga att se både detaljer så väl som helhet.
* Har ett gott mått av humor.



Vad kan vi erbjuda dig?
Rent formellt bygger en anställning hos Manpower på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension osv och goda fackliga relationer. Det som skiljer är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag ute hos kund.

Under tiden du är anställd som Manpower konsult kommer du ha en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll

Kontaktperson för detta jobb
Vi tillämpar löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Vi uppmanar dig därför att ansöka till tjänsten snarast möjligt.

För mer information om tjänsten eller arbete som konsult via Manpower är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Oscar Riis på eller 063-57 66 79

Välkommen med din ansökan!


Följ oss gärna på sociala medier, Facebook: Manpower Östersund, Instagram: manpowerostersund

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-21
Ange följande referens när du ansöker: 27961
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Oscar Riis Oscar.Riis@manpower.se

Företag
Manpower AB

Adress
Manpower AB
83133
83133 2380

Kontorsadress
Prästgatan 48 C

Jobbnummer
3629684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: