Nu söker vi efter en administratör till ett av Sveriges största

Miljonbemanning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Miljonbemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Uppdragsbeskrivning:

Uppdraget omfattar framför allt administration inom program Storstockholm Väst och
Stockholm Ström och alla de projekt som ingår däri, administrationsuppdrag även i
andra projekt kan bli aktuellt.
Vid projektarbete för en lednings- och/eller stationsbyggnation produceras stora
mängder handlingar och dokument i samband med tillstånds och markåtkomstfrågor.
En administratör hjälper till med att hålla reda på dessa. Enhet Tillståndsärenden
handlägger tillståndsärenden och ansvarar för framkomlighetsstudier,
miljökonsekvensbeskrivningar och tillståndsfrågor inom utrednings-, anläggnings- och
underhållsverksamheten. Enhet Markåtkomst ansvarar för markåtkomst, skadereglering
och fastighetsfrågor inom utrednings-, anläggnings och underhållsverksamheten.
Därutöver tillkommer arbetsuppgifter såsom utanordning av ersättning till
fastighetsägare.

Arbetet innefattar att:
Dokumentation av inkomna avtal, fullmakter, förrättningshandlingar som genereras på
berörda fastigheter och annan dokumentation som uppkommer i samband med arbete
med tillstånds- och markåtkomstfrågor
Hantering och sammanställning av inkomna yttranden från fastighetsägare och annan
korrespondens
Efter samråd med Tillstånds- alt. Markåtkomst handläggare hämta in och säkerställauppgifter för att planera, administrera och genomföra utskick (exempelvis, brevkallelser, information, Medgivande av för-undersökning (MFÖ) Markupplåtelseavtal(MUA) m.fl.
Framtagande av utbetalningsunderlag avseende skadereglering som sker i samband
med MFÖ, MUA och andra avtalshandlingar
Ta fram fastighetsägareförteckningar, och dokumentation av dessa, som sker i
samband med samrådsmöten och övriga utskick till fastighetsägare
Administration och bokningar i samband med externa möten, exempelvis
samrådsmöten, fastighetsägarmöten m.fl.
Föra protokoll från interna och externa projektmöten
Genomföra fastighetsutredningar
Vara ansvarig administratörer för ProjektNavet
Dokumentera i ärendehanteringssystem W3D3, Al-fresco, Projekt Navet samt Projectplace.
Delta vid projektmöten vid behov.

Publiceringsdatum
2017-12-21

Kompetenser
Minst 2 års erfarenhet och kunskap av projekt- och ärendehanteringssystem
Minst 2 års erfarenhet kring administration av fastighetsägarförteckningar, utanordning av ersättning till fastighetsägare och hantering av tillståndshandlingar
Minst 2 års erfarenhet av administration för stamnäts- eller regionnäts ledningar

Startdatum: Omgående
Lön: enligt ö.k
Längd: 2019-12-31
Plats: 3 dagar/vecka i Sundbyberg, resterande på eget kontor.
Arbetstid: 40 timmar/vecka
Språk: Svenska

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rekryteringsavdelningen rekrytering@miljonbemanning.se 0840022750

Företag
Miljonbemanning

Adress
Miljonbemanning
Rotemannavägen 10
14557 Stockholm

Kontorsadress
Rotemannavägen 10, Stockholm

Jobbnummer
3868784

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Miljonbemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Miljonbemanning: