Nu söker Mio en logistikadministratör!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta administrativt? Vill du vara en viktig nyckelperson på Mios logistikavdelning? Då har vi tjänsten för dig! Mio erbjuder dig nu att bli en viktig del av ett expansivt företag med höga ambitioner.

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Vi är ett modernt detaljhandelsföretag som med vårt starka kunderbjudande slagit branschen åtta år i rad. Vill du vara med och vinna matchen 2018?

Om Mio
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har nu 72 butiker i Sverige samt finns på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem.

Publiceringsdatum
2018-01-05

Om tjänsten
I rollen som logistikadministratör kommer du att vara med och stötta logistikavdelningen med det administrativa arbetet. Du kommer att vara en viktig nyckelperson och du kommer att ha en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer bland annat vara delaktig i att:
• Svara och agera på inkommande samtal/mail från butikerna samt från våra leverantörer
• Uppdatera systemen utifrån givna parametrar
• Ta fram underlag/statistik
• Följa upp och agera på utfall/statistik utifrån olika system
• Ansvara för korrekt statistik samt ge förslag på förbättringsåtgärder baserade på utfall t.ex. avseende leveranssäkerhet
• Registeransvarig över t.ex. maillistor
• Följa upp och utvärdera/agera på logistiska nyckeltal
• Initiera och stödja med att ta fram processer och rutiner

Om dig
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett sinne för struktur. Då avdelningen arbetar i projektform tror vi att du är drivande och trivs med att ha många olika aktiviteter igång samtidigt. Du färdigställer dina arbetsuppgifter inom givna tidsramar och tar ett stort eget ansvar. Då arbetet innebär mycket kontakt med Mios butiker samt leverantörer har du även ett serviceinriktat arbetssätt. Vidare har du god datorvana samt gillar att lösa problem.

Då många av leverantörerna befinner sig utanför Sverige behärskar du engelska på en mycket god nivå, både i tal och skrift. Arbetet är omväxlande och stundtals intensivt där varje persons insats betyder mycket, därför är det viktigt att du kan prioritera även i lite mer stressiga situationer. Mio arbetar i affärssystemet M3 och meriterande är erfarenhet av det eller andra moderna affärssystem.

Om anställningen
Mio erbjuder dig nu en chans att få vara med och bidra till deras fortsatta utveckling framåt. Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse. Anställningen sker direkt hos Mio.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Mio samarbetar med Adecco i denna rekryteringsprocess. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas därför av Adecco. Du ansöker genom att bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att få inbjudan till videointervju som du ombeds genomföra så snart som möjligt. De som går vidare efter videointervjun får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Olivia Carlsson på 0500-445770 eller olivia.carlsson@adecco.se. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Carlsson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Hertig Johans Gata 8
54130 SKÖVDE

Kontorsadress
Hertig Johans Gata 8

Jobbnummer
3887323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: