Norwegian Cruise Line, Business Development Manager

Resebemanning AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resebemanning AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Sandviken, Nacka eller i hela Sverige

NORWEGIAN CRUISE LINE har sedan starten för 52 år sedan varit ett innovativt Rederi som fokuserat på en unik kryssningsupplevelse. Enligt vårt motto "FEEL FREE" revolutionerade vi branschen genom att ge gästerna mer frihet och flexibilitet att utforma sin idealiska kryssning semester. Med fokus på mat, dryck, underhållning och fantastisk service skapar vi en kryssning utöver det vanliga. Vi fortsätter att växa och letar efter personer som gillar att arbeta med ett motiverat team, och erbjuder en intressant och internationell arbetslivserfarenhet. Är du redo att ta nästa steg tillsammans med Norwegian Cruise Line?

Vi söker nu en självgående och driven BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER för att ta hand om vår svenska och finska marknad.

Du bor troligtvis i närheten av någon av de stora flygplatserna (Arlanda, Landvetter, Kastrup) och är van att arbeta självständigt med flexibla arbetstider.

Du kommer att:
~ Utveckla nya affärsmöjligheter i Sverige & Finland för Norwegian Cruise Line
~ Bibehålla och utveckla befintliga återförsäljare, researrangörer, kryssningsspecialister och webbaserade resepartners
~ Budget & marknadsansvar i Sverige & Finland. Skapa aktiviteter som ger maximal
avkastning genom att initiera kreativa, välplanerade aktiviteter med viktiga partners

I ditt arbete ingår följande ansvar:
• Förvalta viktiga affärspartners inom en geografisk region
• Skapa affärs-/marknadsplaner samt försäljningsaktiviteter för att säkerställa att
försäljningsmålen uppnås
• Ansvar för marknadsbudgetar, försäljningsresultat
• Skapa effektiv kommunikation med nya och gamla partners
• Utveckla nya affärsmöjligheter, inklusive första kontakt, produktintroduktion, genomförande
av kommersiella avtal och utveckling av försäljningsverksamhet, uppföljning
• Fastställa årliga kommersiella avtal för alla affärspartners inom den överenskomna regionen
• Etablera och utveckla återförsäljare genom att skräddarsydda utbildningsprogram för
produkt och bokningssystem
• Representera företaget vid event
• Utveckla och genomföra kreativa säljfrämjande aktiviteter med viktiga branschpartners för
att maximera försäljningen
• Bibehålla exakta och aktuella försäljningsuppgifter, regelbundet kommunicerade och
granskade med viktiga Business Partners
• Regelbunden uppdatering av kunder i Salesforce
• Marknadsundersökningar i respektive försäljningsområde
• Kontinuerlig rapportering till Senior Director Business Development som sitter i Wiesbaden
utanför Frankfurt i Tyskland
• Underteckna resebyråavtal
• Underteckna försäljnings-/marknadsplanavtal med Senior Director Business Development

Medarbetaren ansvarar för alla andra uppgifter och mål som är relaterade till de ovan nämnda områdena. Projekt/uppgifter kan förändras eller anpassas enligt företagskrav tillsammans med den fortsatta utvecklingen av positionen, dess roll inom företaget och den övergripande organisationsutvecklingen.

Kunskap och erfarenhet:
• Arbetat inom försäljning minst 3-5 år, mycket meriterande med erfarenhet från
resebranschen
• Företrädesvis högskoleexamen i ekonomi eller jämförbar utbildningsnivå
• Bevisad försäljningserfarenhet av flera år ledarskapsförmåga
• Utmärkt förståelse för kontohantering och försäljningsprocesser med god kommersiell
medvetenhet
• Förmåga att förhandla på högsta nivå
• En bra stark strategisk tänkare som kan identifiera och utnyttja affärsmöjligheter i ett tidigt skede
• En bakgrund i att utveckla och genomföra försäljnings- och marknadsplaner
• Entusiastisk och passionerad med en "doer" attityd
• Hårt arbetande, driven individ med förmåga att arbeta på eget initiativ
• Goda analytiska färdigheter och en stark uppmärksamhet på detaljer krävs med regelbundna
uppföljning mot plan
• Möjlighet att bygga starka och långsiktiga relationer internt och externt
• Utmärkt tidshantering, förhandling och presentationskunskaper
• MS OFFICE (word/excel/PPT)
• CRM-kunskap (t.ex. Salesforce)
• Flexibel i arbetstid
• God kommunikationsförmåga i tal & skrift
• Kunskap om turism/kryssmarknaden. Om du kryssat med oss tidigare är det meriterande!
• Lagspelare
• Svenska och engelska flytande i tal/skrift. Kan du finska är det mycket meriterande!
• Möjlighet att kunna genomföra resor ca 2-3 dagar i veckan
• Körkort

Känner du igen dig i ovanstående ser vi fram emot ditt CV samt personligt brev på engelska snarast möjligt. OBS! Ansökan gör du genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Dock senast 20 april då intervjuer och urval sker löpande! Tillträde snarast.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Resebemanning. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvariga rekryterare Susanna Jareno 0732-23 20 60 eller Jannica Grönqvist 0723-24 04 21.

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse 6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2018-03-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanna Jareno

Företag
Resebemanning AB

Adress
Resebemanning AB
Wallingatan 9
11160 Stockholm

Kontorsadress
Wallingatan 9 11160 Stockholm

Jobbnummer
4034938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resebemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resebemanning AB: