Norma Sweden söker Ekonomiassistent

Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp / Ekonomiassistentjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Vaggeryd eller i hela Sverige

NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av slangklämmor och kopplingslösningar. NORMA Sweden har tillverkning, lager, distribution, stödfunktioner och utveckling i Anderstorp med runt 80 medarbetare. Med cirka 9 000 anställda globalt, har koncernen ett internationellt nätverk av tillverkningsanläggningar och försäljnings- och distributionskontor i Europa, Amerika och Asien. Koncernen tillverkar ett omfattande utbud av innovativa produkter inom "Fastening", "Fluid"- samt "Water management" och är en ledande utvecklingspartner inom dessa områden. NORMA Group har över 10 000 kunder i mer än 100 länder.

Vad innebär rollen?

Vi söker en ny stjärna till vårt lokala ekonomiteam som består av 5 engagerade medarbetare som ansvarar för lokala ekonomifrågor och rapporterar resultat till koncernledningen. Tjänsten är ett visstidsanställning (studievikariat) till juni 2024, med god chans till fortsatt förlängning.

Rollen innebär framförallt arbete med leverantörsfakturor och matchning mot tillverkningsorder. Du blir företagets expert på Exflow och Readsoft och deltar som en naturlig del med processutveckling kring fakturaflödet. Du ansvarar även för kravrutinen mot kunder, bokar inbetalningar, hantering av leasing, stämmer av några konton och är delaktig i bokslutsarbetet där vi hjälps åt att få ihop helheten innan deadline. Arbetsplatsen erbjuder fina kontraster genom att vara en relativt liten familjär arbetsplats, men som tack vare koncernen får ett global koncern perspektiv med internationella kollegor.

Vem söker vi?

Vi ser att du har en har ekonomisk utbildning från minst gymnasienivå och är väl insatt i momsrelaterat arbete och regelverk.
Du har erfarenhet av att arbeta med hela processen gällande leverantörsfakturor och matchning mot inköpsorder.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av AX/D365, Exflow, och Readsoft. Men framförallt goda kunskaper i Office-paketet.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Dina personliga förmågor återspeglas i att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande med ett intresse för systematiskt förbättringsarbete och goda rutiner. Inte minst värdesätter du internt erfarenhetsutbyte och ser värdet i att arbeta tillsammans, vilket är naturligt i vårt sätt att arbete då vi är ett litet och prestigelöst team.

Publiceringsdatum
2022-11-29

Övrig information
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan.

Välkommen att registrera din ansökan på www.pulsbemanning.se. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Anela Drndo på Telefonnummer: 0370- 30 78 61 för mer information.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp (org.nr 556803-3343)

Arbetsplats
Puls Bemanning AB

Jobbnummer
7212931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp: