Noggrann Contract Manager sökes till ett spännande företag!

Framtiden AB / Byggjobb / Lysekil
2017-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Noggrann Contract Manager sökes till ett spännande företag!" (publicerad 2017-05-29) ⬅️


Visa alla byggjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Lysekil, Munkedal, Uddevalla, Stenungsund, Tjörn eller i hela Sverige

Är du en noggrann och strukturerad person som strävar efter att vårda och bygga kundrelationer och har ett helhetstänk i det jobb du gör? En person som vill ha en ansvarstagande roll med stora chanser till utveckling? Då kan denna tjänst vara något för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som Contract Manager kommer du att ha ansvar för företagets avtal med deras kunder. Du kommer att jobba tätt tillsammans med platschefen som har det övergripande ansvaret för projektet. Medan du som Contract Manager har ansvar för företagets avtal. Det innebär att säkerställa att arbetet som har avtalats följs och att avtalets överenskommelser och rutiner utgörs på rätt sätt. Detta kommer du att få göra genom att bevaka projektet direkt på plats hos kund för att tillsammans med teamet säkerställa att arbetet utförs på rätt sätt utifrån avtalen. Du kommer att utgå ifrån där projektet genomförs hos kund.

Dina arbetsuppgifter kommer alltså att bestå utav:

• Ansvara och ha koll på avtalen som företaget har med sina kunder
• Bevaka projekten på plats, för att säkerställa att rutiner och överenskommelser hålls
• Ha tätt samarbete med platschefen, arbetsledare och övriga i projektet
• Dokumentera projektets arbete
• Notera och ha koll på avvikelser, ex: övertidsarbete. Säkerställa att nytt kontrakt skrivs om det behövs
• Göra checklistor på vad som förväntas i projektet och att förhålla sig till den
• Bevara intresset hos både kund och företaget och bygga goda och långsiktiga relationer.


I denna roll kommer du till en början jobba tillsammans med platschefen som kommer att gå med i ditt arbete. Du kommer få tid på dig att sätta dig in i avtalen och vart i processen man befinner sig i. Därefter när du känner dig varm i kläderna skall du vara självgående. Företaget jobbar med kunder där ett projekt oftast sker i år, det kan variera från 2-5år och det är cirka 80-90personer i ett projekt.


Om företaget
Vår kund startades redan i början av 1900 talet och verksamheten har växt oerhört mycket och finns runt om i hela världen. Det har öppnats flera olika marknader och är idag en ledande leverantör för professionella integrerade tjänsterna och löningarna för industrier inom tre olika affärsområden, industri, Marin och Offshore och Byggnation. Dom jobbar främst med teknisk isolering, byggställningar och brandskydd. Deras största kunder i Sverige befinner sig främst på Västkusten. På företaget i Sverige jobbar det cirka 60 personer och även 100 inhyrda kollektivarbetare.
Hos kunden finns det stora möjligheter till utveckling där du har stora möjligheter till att växa i din roll.


Din profil
SKALL krav:
• Efter gymnasialutbildning inom projektstyrning/ projektledning
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Körkort + bil

Meriterande krav:
• Utbildning med inriktning bygganläggning
• Arbetat/ praktiserat på större bygg och industriplaster
• Läst kurs som innehåller juridiska facktermer och avtalskunskaper
• Tidigare arbetslivsarfarenhet av likanden tjänst


Personliga egenskaper:

För att passa in i rollen som Contract Manager krävs det att du som person är trygg i dig själv, noggrann och strukturerad i ditt jobb. Eftersom största delen av ditt arbete består av kontroll och att säkerställa att det jobb som görs stämmer med det som har avtalats, är det viktigt att du som person har pondus och inte har svårt att ifrågasätta om någonting avviker. Vi lägger även stor vikt i att du skall vara social och ha bra kundbemötande, men även bra på att kommunicera eftersom jobbet består mycket av samarbete med olika människor.


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående
Arbetstider: 08.00-17.00.
Omfattning: Heltid.
Ort: Lysekil
Start: Enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-04-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 11659
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Johansson Maria.j@framtiden.com 0722 - 11 02 24

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7A
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7A

Jobbnummer
3468355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: