NOC-tekniker till ledande myndighet

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2023-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "NOC-tekniker till ledande myndighet" (publicerad 2023-11-30) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi dig som vill arbeta i en utvecklande miljö där du får göra skillnad i en samhällsviktig verksamhet. Vi söker nu dig som är driven och nyfiken på teknik och vill vara med på en spännande resa i formandet av kundens nya driftorganisation.

Du kommer få vara delaktig i den kontinuerliga utvecklingen genom att etablera ett nytt Network Operation Centre (NOC) till driftcentral. Denna funktion ska tillhandahålla incidenthantering och övervakning av verksamhetskritiska IT-tjänster.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Publiceringsdatum
2023-10-27

Dina arbetsuppgifter
Som NOC-tekniker kommer du få sitta i en nybildad enhet, IT-driftscentral, som fortsätter växa och idag består av fem medarbetare. Här arbetar vi tillsammans med incidenthantering, initial felsökning, fördelning av ärenden samt monitorering av flöden och larm.

Du kommer säkerställa och garantera en hög driftsäkerhet samt agera snabbt på incidenter. Du arbetar tätt med kontrollrummet som utgör centrum för verksamheten, som är beroende av att deras system och dataflöden. Genom en kombination av kunskap, erfarenhet och givna instruktioner ser du till att händelser får så liten negativ verksamhetspåverkan som möjligt.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Övervakning och monitorering av system och dataflöden
• Ta emot incidenter och skapa ärenden i ärendehanteringssystemet
• Åtgärda och/eller skicka vidare öppna incidenter till 2:a/3:e linjen
• Ansvara för samordning och koordinering runt incidenter
• Tekniskt stöd till kontrollrummet
• Utföra enklare diagnostiseringar och återställa tjänster enligt instruktioner (Linux, Nätverk och Windows)
• Följa upp och återkoppla ärenden till såväl tekniker som anmälare
• Uppdatera larm-/diagnos- instruktioner utifrån nya erfarenheter
• Tekniskt stöd till underhållsentreprenörer och annan fältpersonal i transmissionsnätet, vid exempelvis incidenter och planerade arbeten
• Agera första kontaktyta mot externa telekom-kunder i svenska kraftnäts fibernät vid incidenter och planerade driftavbrott
• Arbeta enligt ITIL med fokus på incidenter i ärendehanteringssystemet samt förbättringsarbeten

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas med rollen ser vi att du har en gymnasial examen inom IT, systemvetenskap eller motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av arbete i 1:a eller 2:a linjens support av Windows och/eller Linux miljöer, samt erfarenhet av monitorering och larmhantering. Utöver det har du goda kunskaper om servrar samt operativsystem (ex. Windows, Linux/Unix). Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi ser gärna att du har:
• Arbetat i en NOC-funktion
• 2-3 års erfarenhet av applikationsdrift
• Erfarenhet av Unix
• Goda kunskaper inom OP5, SCOM, Prometheus, Grafana, OpenShift och Alert manager
• Goda kunskaper inom nätverk och kommunikation
• Erfarenhet av fibernät
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemen Easit eller ServiceNow
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som självständigt kan driva ärenden tills de är lösta. Du bemöter utmaningar med handlingskraft och brinner för strukturerat problemlösning och förbättringsarbete. Du är en ansvarsfull och stabil person som kan samordna och vara en god kommunikatör. Du gillar att ha kundkontakt och ge god service och trivs att arbeta i team. Utöver detta är du nyfiken, hjälpsam, lyhörd, gillar att prata med människor och att dela med dig av dina kunskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144954445".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
melissa.mirza@centric.eu
0734-159380

Jobbnummer
8220696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: