Näringslivsstrateg med inriktning entreprenörskap

Samhällsutvecklingsförvaltningen, Samhällsenheten / Organisationsutvecklarjobb / Älvdalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Älvdalen, Härjedalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Samhällsutvecklingsförvaltningen, Samhällsenheten i Älvdalen

Älvdalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner med ca 7000 invånare och 600 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.

Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant och arbetar aktivt med utbyggnaden av fibernätverket i hela kommunen vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.




Publiceringsdatum
2017-12-07

Beskrivning
Som näringslivsstrateg har du ett övergripande ansvar gällande omvärldsbevakning av näringslivet i vår

kommun.

Med kommunens verksamhetsplan och näringslivsstrategi som grund fångar du upp trender och utvecklingsområden som skapar nödvändiga förutsättningar för företagande och företagsetableringar i kommunen. Din arbetsuppgift är att ständigt driva processen framåt för att skapa ett så gott näringslivsklimat som möjligt i Älvdalens kommun.

Du är utåtriktad, relationsskapande och har hög arbetskapacitet. I Älvdalens kommun arbetar vi efter principen "En dörr in".

Din arbetsuppgift är att hjälpa företag att knyta an till aktuell information och rätt kompetensområde inom Samhällsenheten:

- Näringslivsfrågor, information om offentliga upphandlingar, näringslivsblogg, samt övriga sociala media som aktuell information på hemsida, Facebook och Twitter
- Plan och bygg
- Miljö- och hälsoskydd, samt livsmedeltillsyn
- Kalkningsverksamhet
- Bredbandsutbyggnad
- Gata/Park, trafik och kollektivtrafik
- Kommunens egna fastigheter och bostadsanpassning
- Mark och skog
- Kartverksamhet

Du bör vara väl insatt i, och ha en bred förståelse för, hur ovannämnda punkter samverkar i utvecklingen av företagsklimatet i vår kommun.

Erfarenhet från liknande tjänst inom kommunen är meriterande. Vi ser även gärna att du har högskoleutbildning inom entreprenörskap.



Dina arbetsuppgifter
Du förbereder och samordnar möten på årsbasis, t ex frukostmöten, samt samrådsmöten med företagare

och politiker. Du fångar upp frågor som är viktiga för näringslivet samt sprider information från kommunen och andra företagsfrämjande aktörer till kommuninvånare och företagare. Du kommer även träffa personer som funderar på att starta företag och vägleda dem.

Du har en roll med många kontaktytor både internt och externt. Du har kontakt med företagare och hjälper dem hitta rätt i den kommunala organisationen. Du ska finnas behjälplig för att handleda företagen eller blivande företagare som är behov av stöd exempelvis genom att vägleda dem till andra företagsfrämjande aktörer.

Du är lyhörd och identifierar tillväxthinder i kommunen och regionen och lyfter fram dessa för att undanröja onödiga tillväxthinder. I din roll verkar du inom organisationen samt utåtriktad mot andra aktörer för att skapa nätverk och synergieffekter.



Kvalifikationer
Du skall ha erfarenhet från företagande, det kan vara eget företag eller att du jobbat i en position där du haft stor insyn i driften av ett företag, helst med eget budgetansvar.

Du skall vara kommunikativ dvs ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska också kunna tala inför och leda en grupp.

Du ska vara en van datoranvändare. Du ska ha kunskap om sociala medier och kunna hantera de vanligaste medierna som Facebook, Twitter och bloggar då detta är våra kommunikationskanaler.

Erfarenhet av kommunal organisation är meriterande.

Det vill bli lagt stor vikt vid erfarenhet och utbildning inom entreprenörskap, då näringslivet i Älvdalens kommun är i stark utveckling. Erfarenhet inom myndighetsutövning är meriterande.



Anställningsvillkor
Anställningsform Vikariat högst 9 månader

Anställningens omfattning Heltid

Sista dag att ansöka är 2017-12-21

Vi går genom ansökningarna löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden gått ut. Vänta inte med att söka!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-21
Ange följande referens när du ansöker: 2017/61
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Runi Wold, Enhetschef Samhällsenheten 0251-31300

Företag
Samhällsutvecklingsförvaltningen, Samhällsenheten

Adress
Samhällsutvecklingsförvaltningen, Samhällsenheten
Box 100
79622 Älvdalen

Kontorsadress
Box 100

Jobbnummer
3842737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Samhällsutvecklingsförvaltningen, Samhällsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Samhällsutvecklingsförvaltningen, Samhällsenheten: